Rust in het hoofd

Na een hele aparte, emotionele week is er vandaag voor het eerst in het hoofd weer plek voor andere dingen. Voor een blog, voor een gezellig bezoek, voor de stofzuiger ;-).
Het was net een achtbaan waarin we belandden en het ging steeds sneller door, zowel Meneer Williams als ik hebben zoveel tranen vergoten deze week dat wij toch een gebedje hebben gedaan dat dit voor dit jaar toch echt wel genoeg was.

Door dit alles was ik bijna vergeten te vertellen dat ik afgelopen donderdag een gesprek heb gehad met de instantie die mij als huishoudelijke hulp aan het werk leek te willen hebben.
De meneer waar wij het gesprek mee hadden, was ontzettend aardig, behulpzaam en liet ons heel rustig en duidelijk twee kanten zien van de kwestie.
Hij gaf voor het eerst in deze situatie ,de instantie een menselijk gezicht.

Dat luchtte enorm op, dat gaf inzicht en zelfs nog nieuwe ideeën voor de toekomst. Uiteraard was het donderdag een verplichte tussendoor om naar deze meneer te gaan maar vandaag is er meer ruimte voor dit soort dingen.
Om ook eens na te denken wat deze meneer allemaal heeft gezegd.
Het hoofddoel van de meneer was om mij in een functie te laten terug vloeien in welke vorm dan ook, op mijn eigen niveau. Hij moest zelf ook heel erg lachen om die functies en vertelde dat vroeger er drie functies waren als je op dit % zat qua afkeuren.
Bruggenwachter, loempiavellenvouwer en in de rubberfabriek werken. Hij vertelde smakelijk over zijn vader die in een dorp hier in de buurt woonde en afgekeurd werd, jaren geleden en bruggenwachter moest worden. In deze omgeving is in geen velden of wegen een brug te bekennen 😉

Maar de meneer had wel leuke en ook realistische ideeën over werk en dat is wel het overdenken waard. Misschien had ik geluk dat de meneer zijn vriendin ook een chronische ziekte had die niet in het boek van de instantie staat waardoor er veel meer begrip van zijn kant was.

Ondanks de regen ga ik heerlijk genieten van dit weekend, mijn kleed met driehonderd bloemen wacht op mij, er zijn leuke films en ik ga gordijnen naaien voor het buitenverblijf!
Wens ik u allemaal een heel fijn en rustig weekend!

13 thoughts on “Rust in het hoofd

  1. Ik was erg benieuwd naar hoe het gesprek bij de ons zo geliefde instantie was verlopen. Gelukkig trof je iemand met het hart op de juiste plek. De arbeidsdeskundige die ik daar trof was ook een heel sympathieke man. Blijkbaar werken er ook 'echte' mensen bij het U**. Fijn weekend!

    Like

Geef een reactie

