Paas verdriet

Pasen betekent voor mij niet zoveel. Toen ik werkte was het lekker een dag extra vrij maar verder, ach het knutselen rondom de Pasen vond ik erg leuk.
Ik heb ook wel brunches georganiseerd , veel mensen, veel eten, veel drank, ook erg leuk maar de laatste jaren doen we rustig aan.
Meneer Williams moet altijd een van de dagen werken en dan zijn we lekker thuis.

Wat Meneer Williams altijd doet is lekker koken, en verast hij ons met een heerlijke maaltijd.
Gisteravond hadden we ook al lekker gegeten en zag ik ineens dat hij mijn favoriete toetje had gehaald.
Het toetje wat ik heel zelden eet, ivm de berg calorieΓ«n die het bevat.

Mag ik alvast een heel klein stukje , vroeg ik likkebaardend. Tuurlijk zei Meneer Williams maar het is wel paastiramisu.
Ehhh paastiramisu??? Waarom geen gewone? Nu eet Meneer Williams zelf geen tiramisu, die weet dus niet dat tiramisu gewoon echt in zijn eigen originele staat moet zijn.
Ik bekeek de doos en er bleek ananas aan toegevoegd te zijn…ananas en Pasen…?
Gelukkig beschik over een goed associatievermogen en dacht ananas is geel en Pasen wordt ook altijd in geel uitgebeeld dus de makers zullen dit wel bedacht hebben.

Ik nam een klein stukje en moest bijna huilen, wat smaakte dat vreselijk vies! Ik werd er verdrietig van. Wie had dit bedacht! En iedere keer als ik de koelkast open doe, moet ik diep zuchten..paastiramisu..
De middelste die had ook een klein stukje geproefd en was ook diep teleurgesteld.
Ik ga nu toetloos door de Pasen heen, gelukkig is het gauw hemelvaart heb ik bedacht dan koop ik zelf mijn tiramisu zonder tierelantijnen!

19 thoughts on “Paas verdriet

  1. Haha, ik moest er om lachen. Seurry πŸ˜‰ Zie je zwaar teleurgestelde hoofd (en logisch ook) helemaal voor me. Waarom dingen die prima zijn, zo proberen “op te leuken”. De maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

    Like

  2. Ik maakte voor vanavond zelf tiramisu. Echt niet moeilijk hoor, en heel erg lekker! En gewoon simpel basis. Meer niet πŸ˜‰ Receptje? Zeg het maar hoor, ik geef het je graag!! Fijne dag toch nog!

    Like

  3. Tiramisu, zucht. ZΓ³ lekker. Maar met ananas? Klinkt misselijkmakend, dus dat ga ik zeker niet proberen. Wel erg lief bedoelt van je man πŸ˜‰ Nu ben ik alleen erg benieuwd wie het gaat opeten…
    Liefs Kakel

    Like

  4. oh, wat een pech! nou ja, bekijk het zo: 't was goed bedoeld! en voor hetzelfde geld had het heerlijk kunnen geweest zijn ;-)! nieuwe gerechten zijn per slot van rekening ook met 'eens iets anders uitproberen' tot stand gekomen.
    groetjes, Hilde

    Like

Geef een reactie

