Dagjes weg en behangen

Donderdagmiddag 17.00 uur deed ik de deur open van mijn huis en liep vermoeid maar vrolijk naar binnen. We waren de hele dag op pad geweest. Naar Emmen in de auto, over Duitsland en de hele dag in het park, eerst in de dierentuin en daarna naar een soort indoor speelparadijs.
De jongste en zijn vriendje vonden het zo leuk, al vielen hun voeten er wel af ,volgens de jongens ;-).

Het was heerlijk in de dierentuin, het was er niet druk, strakblauwe lucht en veel wind. Het was prachtig om alle dieren te zien, we hebben genoten van het enthousiasme van de kinderen.
Het vriendje van de jongste komt uit een Albanees gezin, ze zijn gevlucht en hij kan daar veel over vertellen. Het is een rustig en lief mannetje, soms iets te rustig maar dat heft onze jongste snel op ;-).

Ik was vrijdag kapot, eerlijk is eerlijk. In de ochtend heb ik nog wat huishoudelijke klusjes gedaan maar s’middags lag ik uitgeteld op de bank, detective kijken onder een dekentje en stukjes missen omdat de ogen dicht vielen.
Wat was ik moe! Maar anders moe, meer moe zoals ik kende van vroeger, als ik veel gedaan had en ik hield een dag rust dat ik dan weer energie had.

Zaterdagochtend stond ik op en vertrok met de jongste naar het buitenverblijf, ik had een rol behang mee en Meneer Williams zei al kijk maar wat er lukt.
Ik had al jaren niet meer geklust en de eerste baan behang zat er op zoals mijn stiefvader vroeger zei geplakt door een dronken persoon ;-). Gelukkig was het glasvezel dus ik kon het snel corrigeren, maar al snel had ik er weer aardigheid aan en om drie uur nam ik een pauze, ik ging heerlijk in de zon liggen in zo”n zalige tuinstoel.
Voor mijn gevoel riep vijf minuten later een buurvrouw hallo tegen mij en schrok ik wakker, was het zomaar vier uur 😉
Zondag ben ik weer gegaan en ik heb het afgemaakt, en ook vandaag was ik weer moe toen ik thuis kwam, maar toch weer anders moe.

De aankomende week is druk met dierenartsbezoeken, kind wat allerlei feesten heeft en meneer Williams is vrijdag jarig. Ik doe het wel wat rustiger aan want ik merk dat de euforie mij soms overmoedig maakt, en de spierpijn in mijn armen is ook wel heftig.
Toch zie ik veel vooruitgang, en elke avond als ik slaap val kijk ik naar Ashok zijn uitgangspunten en de datum en voel mij nog steeds blij!

13 thoughts on “Dagjes weg en behangen

  1. Hou je rustig deze week (tussen alle verplichtingen door). Volgens mij gaat de zon veel schijnen dus dan kun je lekker in een luie stoel in de tuin liggen, dat is in ieder geval mijn plan ;p.

    Like

  2. Dat is nog eens goed nieuws zeg maar inderdaad let goed op.
    En wat is de zoo in Emmen leuk he? Ik was al beneiuwd hoe jullie t gehad hadden en nu weet ik t. te gek zeg. Nog eens een bewijs dat we onszelf aan t vergiftigen zijn door maar van alles te eten. liefs.

    Like

Geef een reactie

