Sociale media

Zo langzamerhand begin ik een gruwelijke hekel te krijgen aan de sociale media. Of kan ik beter zeggen, zoals mensen er mee omgaan?

Zag ik op facebook een berichtje over een meisje wat vermist werd. Hele ophef, hoe en wat en toen ik zag wanneer deze vermissing was gerapporteerd bleek het een week geleden te zijn.
Iedereen deelde het met enorme enthousiasme en vandaag bleek het om een publiciteitsstunt van de vader te gaan.
Hem werd het bezoekrecht onthouden en op deze manier wilde hij dat hij het bezoekrecht kreeg.
Er vlogen allerlei commentaren rond, maar de meest onthutsende vond ik wel dat iemand zei dat de moeder labiel was , want dat stond op haar facebookpagina….

Is het verstand vervaagd van deze mensen? Ik vraag mij dan af of je als ouder niet aan iets heel belangrijks voorbij gaat en dan is het kindje. Het meisje werd duidelijk op facebook gezet, foto erbij en naam en toenaam.
Ik denk dan ga lekker je ruzies zelf uitvechten en niet over de hoofden heen van zo”n kind.

Ook kan ik mij mateloos storen aan mensen die overal maar commentaar opleveren.
Ik heb vriendinnen met wie ik leuke , grappige plaatjes deel over onze garenverslaving. Het bijzondere vind ik dan dat er dan mensen over hele andere dingen van de plaatjes gaan zeuren.
Ik vind dat net zoiets als dat je in de kroeg staat te praten en lachen en er iemand binnen komt en tegen je zegt, hee je jasje vind ik raar.

En dan het nieuws,…pff wat een commentaar levert iedereen daar op. Tegenwoordig is alles maar een podium en is iedereen een ster.
Ik las dat heel veel mensen helemaal niet door hadden hoe hun commentaar aankomt. Ze zitten voor een beeldscherm en denken hier ga ik op reageren want ik vind het…(vult u maar in). Een klik op de knop en het staat op internet.
Alsof je het typt mensen dan geen gevoel hebben. Ik denk dat het koningslied het grootste voorbeeld is van de laatste tijd.

Ik ben de laatste tijd aan het schiften, en ben daar zeer radicaal in. Ik gooit mensen eruit als ze in mijn ogen teveel zeuren over van alles en nog wat. Zou er potdorie helemaal negatief van worden!
Dat is niet de bedoeling!!

Wens ik u een fijne positieve dag toe!

19 thoughts on “Sociale media

  1. Ik lees voor het slapengaan vaak even wat nieuwsberichten op de website van rtlnieuws. Moet je voor de grap eens de reacties erop lezen. Wat een wereldwijsneuzen allemaal… ahum!
    Nog een vrolijke vrijdag gewenst 🙂

    Like

  2. Ik deel op Facebook ook leuke plaatjes e.d. met Facebookvrienden. Ik lees echter bijna nooit commentaren, ook niet op nieuwssites. Voegt niets toe. Zelf geef ik ook weinig commentaar, meestal alleen maar liken, indien van toepassing.

    Like

  3. Ik heb een tijdje geleden al de instellingen van sommige mensen veranderd. Vooral de negatieve en zeurende mensen.Het geeft rust en meer plezier bij het bekijken van mijn pagina.

    Like

  4. Jou krijgt helemaal niemand negatief 😉 nu je veel beter in je vel zit. Ik doe niet aan Twitter, en zit niet op FB maar ik lees in Blogland links en rechts dat het alleen maar negatief nieuws op staat. Jammer, want met positief zijn bereik je zoveel meer.
    Fijn weekend en liefs,
    Kakel

    Like

  5. Tja, nu durf ik geen commentaar te leveren …
    Is dit dezelfde 'vermissingszaak' waarbij ook nog even vermeld moest worden dat het vermiste meisje al eens in de handen van een loverboy gevallen was? Vond ik ook al zo'n storende opmerking.

    Like

  6. Allemaal gehad; hyves, facebook… alemaal CTR ALT DELETE gedaan. Een bevrijding, kan ik je vertellen!
    Nieuws lezen beperk ik zoveel mogelijk, zeker de commentaren er op. Tenenkrommend. Wat zijn er een hoop gefrustreerde figuren. Altijd liggen hun eigen tekortkomingen bij anderen; de politiek, 'het systeem' dat niet deugt, anderen om hen heen ….
    In blogland zijn ook wel eens akelige discussies rond gegaan en heb ik me laten meeslepen in heersende negativiteit.

    Dodelijk vermoeiend.

    Gewoon geen aandacht aan besteden. Niet lezen, niet over schrijven, niet aan meedoen is mijn devies. Ik probeer me vooral niet meer druk te maken om dingen die ik toch niet kan veranderen. Ik moet nog veel leren met mijn bijna 40 jaar!! Laat staan die jonkies op het web:):)

    Het is veel te mooi weer voor gezeik!

    Like

Geef een reactie

