Steen op de maag

Koffer ingepakt, tas mee met slaapspullen, medicijnen met instructies, …en nu is de jongste op schoolreis, voor drie dagen.
Ik heb een joekel van een steen op mijn maag liggen, hij had megaveel zin en is helemaal blij en ik zie alleen maar beren.
Meneer Williams is een van de ouders die de kinderen brengen en halen en dat maakt het voor mij toch een stuk rustiger.

De meiden gingen ook op schoolreisjes maar Meneer Williams was altijd een begeleider. Deze school wil geen ouders mee als begeleiders en daar is ook wat voor te zeggen, zeg ik als ervaringsdeskundige.
Maar voor het moederhart is het toch erg onrustig.

Maar waar ben je bang voor? vroeg mijn moeder.Ik heb geen idee, dat ze hem gaan plagen, of dat ie hoofdpijn krijgt of heel erg moe wordt of ..of…Is dit niet weer een stuk loslaten?
Stoer moest ik lachen, ik heb dat toch allemaal gehad met die meiden. Ja zei mijn moeder, maar die meiden zijn de jongste niet en de jongste is al heel lang jouw kleine ventje, terwijl hij toch ook groter wordt.

Probeer van deze dagen te genieten, even rust en laat het gaan zo als het gaat.
Mopperend in mezelf zeg ik dat ik dat niet kan. Maar is het een kwestie van kunnen of vertrouwen hebben, in de jongste, in de begeleiding of andere kinderen.
Heeft het zin om te gaan zitten wachten opdat het fout gaat? Want wat als de jongste nu een mega-super-gave schoolreis heeft en ik alleen maar heb zitten nagelbijten?

Bedenk ik ineens dat ik schrijfgerei niet heb afgestreept op het lijstje, nou ja dan leent ie maar een pen of zo πŸ˜‰

17 thoughts on “Steen op de maag

  1. Het is een stukje loslaten en dat is altijd moeilijk. Ik weet zeker dat je je jongste erg geniet en met mooie en spannende verhalen thuiskomt. En blij is om weer thuis te zijn.Want diep in zijn hart mist hij jullie ook wel.

    Liefs Frederique

    Like

  2. Jaaa jouw gevoel kan ik mij heel goed voorstellen, zou ik ook hebben. Maar je zal zien, dan komt hij thuis en heeft hij het superleuk gehad en dan heb jij je voor niets druk gemaakt. Loslaten is zooo moeilijk maar wel heel belangrijk voor je kind (zeg ik heel stoer…)

    Like

  3. Het is toch ook spannend, mams Williams πŸ˜‰
    Ik denk dat je moeder het goed verwoordde: hij is je jongste.
    Wel fijn dat hij er zo'n zin in had!
    Ik hoop dat je een beetje kunt ontspannen, want straks heeft hij het heel leuk gehad en jij niet, da's ook weer niet de bedoeling. πŸ˜‰

    Like

  4. Ik zag ook altijd leeuwen en beren , maar zoonlief had het gewoon naar zijn zin. Dus veel nut heeft het niet, maar dat is het kruis van moeder zijn denk ik dan. Zelfs nu hij het huis uit is en hij gaat ergens heen, heb ik die steen nog in mijn maag.

    Like

  5. Inderdaad spannend!! Maar het komt echt wel goed hoor….en dat zeg ik…degene die geen haar beter is en precies hetzelfde zou doen ;-))…
    Maar weet je hij komt straks vol verhalen weer thuis en jij vreet jezelf voor niks op. Geniet maar even van de rust…en straks van de verhalen en de drukte dat hij weer lekker thuis is…

    Like

  6. Ik weet nog dat mijn dochter in groep zeven een hele week op kamp ging. Geweldig vond ik dat: voor haar Γ¨n voor mezelf! Kon ik lekker de hele week fietsen zonder op tijd thuis te hoeven zijn. Nou, ik heb me echt uit kunnen leven, maar de tweede dag vond ik er al niks meer aan. De sjeu was weg… Ik heb het maar als een positief teken opgevat πŸ˜‰ Loslaten: moeilijker dan je denkt.

    Like

Geef een reactie

