Wiebelkies

Mama, ik heb een wiebelkies! Ik inspecteer de wiebelkies en mopper dat ie beter zijn tanden moet poetsen.
Vanmiddag gaan we naar de tandarts zeg ik streng en dan krijgen we weer op ons kop. Hij kijkt mij heel lief aan en zegt dat ik dan maar even zijn tanden moet poetsen.

Tijdens de uitgebreide poetsbeurt zie ik ineens achterin een enorm gat, ik schrik ervan. Hij ziet mijn schrik en vraagt heel rustig, een gaatje?
Ik zeg, best wel een behoorlijke, de schrik slaat mij plaatsvervangend om mijn hart.

Inwendig word ik helemaal onrustig, boren, bah nee brr..naar ..noem maar op.
Hij kijkt mij aan en zegt cool , dat is toch met een verdoving , kan die kies ook gelijk eruit worden getrokken.
Hoe laat zijn we aan de beurt?

Mijn stoere zoon, ik hoop dat ie eind van de middag nog zo stoer is! En ik ga maar eens oefenen, want ik krijg altijd op mijn kop als de kinderen een gaatje hebben. Deze keer wil ik mij wapenen tegen deze preek.
Iemand nog tips?

17 thoughts on “Wiebelkies

  1. Kan de tandarts beter tegen je zoon zeggen…heeft vaak meer effect…Maar goed, hier is mijn zoon een slechte poetser en ik sta er niet altijd bij met mijn neus. En als de tandarts vraagt of hij goed poetst zegt hij nog ja ook. En ik kijk hem dan nog zo aan van is dat zo?? Maar ik moet zeggen dat de tandarts verder niet zoveel zegt dan. . .Ik wens je veel sterkte bij de tandarts vandaag en hoop dat je zoon het goed afgaat daar! Vertel je later nog wel weleens van mijn zoon z'n losse tand hihihi…En laat je niet overrompelen door de beste man hoor…

    Like

  2. Onze tandarts zegt wel its over al dan niet goed gepoetst, maar het schijnt dat de een gewoon gevoeliger is oor gaatjes dan de ander. Zoon poetst beter dan dochter, maar hij heeft altijd wat en dochter nooit…

    Like

  3. Ik moet morgen met oudste zoon naar de tandarts. Zondag brak er een kies… Hij is 22 en heeft PDD-NOS. Hij is al bijna 2 jaar niet bij de tandarts geweest dus ik ben benieuwd… We hebben ook nog een nieuwe tandarts (oude is met pensioen) en het is in een ander pand. Ik heb al foto's van de tandarts en de praktijk opgezocht op internet, die gaan we vanmiddag maar eens bekijken ter voorbereiding.

    Sterkte met je zoon!

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/05/22/dubbele-verzekering

    Like

  4. Ik heb geen tip en dat is maar goed ook, want dan was ie veel te laat gekomen! Hopelijk is alles hartstikke meegevallen voor je kind… Kun je doen dat jij op even dagen de tanden van je zoon poetst voor hij naar bed gaat, en hij het zelf op oneven dagen doet? Die fluorbehandelingen doen het goed: mijn dochter heeft tot op heden niet één gaatje (17 jaar)

    Like

Geef een reactie

