Formulieren lawine

Ongeveer 10 jaar geleden sloot ik in blakende gezondheid een verzekering af voor als ik arbeidsongeschikt zou raken. Meneer Williams raadde dit aan en ik kon zo instappen voor een paar euro per maand. Ik ben nooit zo”n vooruitkijker of doemdenker maar goed, ik zette mijn handtekening eronder en stuurde het op.
Ik kreeg keurig een polis thuis gestuurd en ik heb er jaren niet naar gekeken.

Tot dat…ja tot dat het ineens allemaal heel reel en dichtbij kwam. Ik stuurde een formulier in om mij ziek te melden en dat was het begin van een zeer intens contact met Meneer X van de firma die deze verzekering verzorgd.
Meneer x komt uit Heerlen, en praat met een enorme zachte g. Als ik zijn telefoonnummer al zie verschijnen op mijn display dan ren ik al naar een geluidsvrije kamer en geef iedereen de opdracht mij niet te storen.

Meneer X praat snel, met zachte g en denkt dat ik helemaal thuis ben in zijn jargon, ook is meneer X niet een van de geduldigste. Veel van de termen snap ik niet of ik begrijp totaal niet wat hij wil. Gelukkig stuurt hij mij ook regelmatig brieven. Hij brengt mij dan op de hoogte van iets waarvoor hij ook al 2 keer heeft gebeld.
Vorige week belde hij mij op en ging vragen naar bepaalde formulieren die een andere instantie mij had toegestuurd.
Omdat ik hem niet goed begreep ontstond er een miscommunicatie. Diep zuchtend vroeg meneer x nogmaals om een formulier en toen verstond ik hem goed.
Ik las rustig op wat er allemaal op het formulier stond en hij was helemaal blij, hij kon een stap overslaan.

Nadat ons gesprek was beëindigd met de belofte dat ik een brief zou krijgen waarin alles stond wat hij net had verteld belde hij weer. Uitvoerig legde hij uit dat in de brief iets stond maar als ik dat niet had of kreeg, geen punt hoor gewoon vermelden.
Als ik al niet moe was , werd ik het toch wel van deze meneer.

Vandaag viel de beloofde brief in mijn brievenbus, voorzichtig keek ik de vragenlijst door en startte mijn printer om alles uit te printen wat ik 2 maanden geleden, gescand en gemaild had.
Toch had ik twee vragen en belde met angst en beven meneer x op die volgens de brief 5 dagen per week van 8 tot 17 uur er was om mijn vragen te beantwoorden.
Tot mijn schrik kreeg ik meneer y aan de telefoon die mij bijna toeblafte. Meneer x was er niet maar hij ging mij helpen, beide formulieren had ik FOUT ingevuld en zonder het ene formulier konden zij niet tot uitbetaling overgaan.
Ik gaf aan dat de instantie mij had ontheven van de sollicitatieplicht dus ik stond niet ingeschreven als werkzoekende.
Helemaal fout, ik kreeg eerst een ellenlange uitleg en toen zei meneer y zoals ik dus al kort en bondig zei…

De envelop zit nog niet dicht, het is wachten op 1 uitdraai, ging net de telefoon, meneer Y, mocht ik dat ene formulier morgen niet hebben dan stuurde ik de rest vast op. Want hij kende die instantie wel , daar kon het weken duren…een lichtelijk pot verwijt de ketel verhaal 😉

Advertenties

19 thoughts on “Formulieren lawine

  1. Jeetje wat een gedoe allemaal. Je zou er inderdaad moe van worden. Zelf ben ik ook behept met een mooie zachte G, maar met het dialect van onze medelanders in het zuidelijkste puntje van Limburg heb ik ook moeite.

    Like

  2. oooowww vreselijk, begrijp helemaal hoe je je voelt ……ja, zo heb ik eens met de KPN in de clinch gelegen, 3 maanden van mijn zomer heeft het gekost….eigenlijk wil ik de ISDN-lijn op gaan zeggen, maar ik durf niet meer…

    Like

  3. Hé, mevrouw Williams,
    volgens mij heb ik dezelfde verzekering afgesloten. Gelukkig ben ik niet gekoppeld aan meneer X noch Y, maar aan mevrouw Z, die is echt heel lief, duidelijk en attent. Ik krijg overigens nog geen geld van ze, want recht op allerlei bovenwettelijke uitkeringen, dat scheelt misschien…

    Succes ermee!!!

    Like

  4. Het is me ooit ook eens overkomen dat ik met een Zuid Limburger te maken kreeg. De man vond dat hij fatsoenlijk ABN gebruikte. Ja, in zijn schriftelijke communicatie wel, maar niet in zijn mondelinge communicatie. Hij sprak met een zwaar, moeilijk te verstaan accent. Ik moest bij elke zin vragen of hij langzamer en duidelijker kon spreken. Ik kreeg van hem de vraag terug of ik misschien doof was!!!!

    Like

  5. Sjonge, jonge…lekker om op te schieten ;-( Alsof al je lichamelijke ongemakken op zichzelf al niet erg genoeg zijn. Zulk soort mensen in de “hulpverlening” zouden ze eerst naar een cursus moeten sturen: hoe verzorg ik kamerplanten. Misschien als ze die hebben afgerond, kunnen ze voorzichtig aan het serieuze werk gaan denken. Laat je niets wijs maken: het ligt echt NIET aan jou!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s