Gratis af te halen

Ik ben een enorm zuinige muis als het om spullen gaat. Weggooien gebeurt alleen als je er echt niet meer iets mee kan. Maar ik houd er ook niet van al die spullen te bewaren dus regelmatig zet ik het op marktplaats, of gratis af te halen.
Een ander blij maken met iets wat het nog prima doet is toch leuk?

Hadden wij een tijd terug, kiezels over van een renovatie in de tuin. Ik zette het op marktplaats om gratis af te halen en toen begon het feest.
-ik kom ze halen om 4 uur en dan niet op komen dagen
-kunt ze even komen brengen , onze auto is bij de garage
-ik heb maar een doos nodig mag dat ook (uiteraard maar dan weer niet komen)

U wilt niet weten hoeveel smoezen ik heb gehoord over het wel of niet komen. Ik begrijp dat niet. Wat is nu de kick, dat je een afspraak maakt met mensen en niet op komt dagen? Ik zie daar de lol niet van in, en zou het nu 1 keer gebeuren , nee keer op keer!

Afgelopen maandag hadden wij laminaat over van het vakantiehuis, een behoorlijke hoeveelheid en ik zette het op gratis af te halen.
De eerste meneer heeft mij wel 20 mailtjes gestuurd om daarna op de afgesproken tijd te mailen, of ie morgen kon komen…
De volgende wilde wel komen maar vroeg zich af of de planken al uit de grond gehaald waren.. Toen ik het bevestigde dat ze gewoon in de aanhanger lagen te wachten , haakte hij af….
Er was een mevrouw die wilde komen en op de afgesproken tijd mailde dat ze met zieke kinderen zat en de auto stuk en de kat van overbuurvrouw haar neef overleden was.

En toen was ik er klaar mee. Dat gezeur, dan gooi ik het wel weg riep ik naar Meneer Williams. Gisteravond klopte om 10 uur een student aan. Op zijn fiets, met twee plastic tassen of hij het laminaat mocht hebben.
Hij nam wat mee en vanmorgen zag ik hem weer scharrelen bij de aanhanger, met zijn fiets en plastic tassen.
Gelukkig dacht ik, wordt het toch nog hergebruikt!

19 thoughts on “Gratis af te halen

  1. Zo'n arme student kan vast wat laminaar gebruiken op zijn kleine studentenkamertje. Als ik het eerder had geweten kon het ook nog op dochter haar studentenkamer. Maar die staat ondertussen vol met bed, tafel en stoel.

    Like

  2. Hier ook dezelfde ervaringen toen Vlam bij ons introk. Gék werd ik er van. We hebben noodgedwongen veel goeie spullen weg moeten gooien omdat ze in tijdgebrek kwamen. Omdat mensen hun afspraken niet nakwamen en we steeds dichter bij de deadline kwamen. Superirritant.

    Aan de andere kant ook veel leuke/lieve/attente mensen.

    Ik ben nog steeds fan van die website 🙂

    Like

  3. Ik heb dat ook gehad, met zaken op 2dehands. Men biedt een niemendalletje, en als je dan zegt OK, geen reactie meer. Ik denk ook dat het in deze tijd aan bepaalde mensen een kick geeft. Wat moet je er anders over denken?
    BIZAR!

    Like

  4. Ik durf het bijna niet te zeggen…. Had laatst een NIEUWE slip op MP gezet.
    Paar keer heen en weer gemaild met iemand en de boel was rond, dacht ik… Wordt er nota bene gevraagd of ik de slip een paar dagen wil dragen en dan op de bus doen…:( ik ben best modern maar nu was ik toch verbijsterd….
    En nee, ik heb het net gedaan… 🙂

    Like

  5. Erg is dat soms op mp…hier hetzelfde. Zet ik eronder alleen afhalen, komt steevast de vraag,kunt u het verzenden…grrrrrr..Fijn dat die student er wat aan had, geeft toch een goed gevoel..

    Like

  6. Wat een fleurige nieuwe look van je site! Als het regent kom ik je voortaan opzoeken, ziet alles er toch nog heel vrolijk uit 🙂

    Toen vorig jaar januari mijn schoonmoeder overleed, hebben wij (lees ik) ook het een en ander op marktplaats gezet. Overal de maten van opgenomen, maar het eind van het liedje was dat het uiteindelijk door een kringloopwinkel van zes provincies verderop is meegenomen. Alle particulieren lieten het afweten met de meest onnozele smoezen.

    Koester je student 😉

    Like

  7. Ik ben elke dag weer blij met de gekregen kiezels.
    Ik begrijp je frustratie, toch moet je niet opgeven.
    Je ziet dat er mensen zijn die er wel blij mee zijn.
    Heb een fijne dag.

    Like

  8. vind het jammer dat mensen dat doen ik reageer alleen bij mij in de buurt en haal het direct op zijn ook mensen die het wel doen 😉

    Like

Geef een reactie

