De hulp

Vandaag begint de hulp. Ik heb er heel lang over na moeten denken of ik een hulp wilde. Niet zo zeer omdat ik het huishouden zelf zo”n feest vind om te doen maar meer omdat ik dan weer een stukje uit handen geef.
Alsof ik dan nog meer ziek ben, zeg maar.

Maar eigenlijk is dat totaal niet zo,het is meer dat ik de anderen ontlast in huis. Want het zware werk lukt mij echt niet meer. Ramen lappen is er al jaren niet meer bij, en als ik de badkamer een goede beurt geef heb ik dagen lang plezier van mijn onwillige spieren.

Mijn moeder haar hulp had nog plek en wilde heel graag nog een huisje erbij 😉 En mijn moeders huis is blinkend en schoon sinds deze hulp er is. Dat zou ik hier ook wel heel graag willen.
Dat de grote klussen goed worden gedaan.

Ga ik nu snel opruimen , want ja, de hulp komt 😉

25 thoughts on “De hulp

  1. Ik zag vorige week een documentaire over een linkse wijk in de jaren 70 en toen vertelde die mevrouw dat ook. Als de hulp kwam ging haar moeder de wc schoonmaken, want dat kon je de hulp niet vragen 😉

    Like

  2. Ik snap je gevoel en ja ik zou ook zo graag het zellluf allemaal willen blijven doen ( heb al sinds 97 een ongehoorzaam lichaam:) ) Maar bedenk dit die dagen dat je geen last meer hebt van die onwillige spieren omdat je die badkamer toch hebt gedaan kun je weer hele leuke dingen met de rest van het gezin doen of voor jezelf ook niet onbelangrijk…

    Like

  3. Ik heb al een aantal jaren hulp.
    Nog steeds heb ik het gevoel te moeten opruimen voor ze komt en ook dat ik mee moet helpen.
    Gelukkig kan ik het steeds meer loslaten.
    Succes en geniet!

    Like

  4. haha jah, even schoon maken voordat de hulp komt 🙂

    Als je het kan betalen, Als je het nodig hebt is het fijn.

    Anders moet je steeds je kinderen – vrienden vragen en dat is
    helemaal vervelend.
    –succes !

    Like

  5. Wat een goede beslissing zeker omdat je die mevrouw kent. En zou een man ook zo denken; even opruimen anders vindt ze het zo een troep. Ik denk zelf van niet, die mannen zitten toch wel veel makkelijker in elkaar dan wij hoor. liefs.

    Like

  6. Heerlijk een hulp. Ik heb er jaren een gehad en dat beviel prima. Totdat ze ineens stopte en manlief het eigenlijk maar niets vond dat hij thuis was als de hulp er was. Dus je begrijpt, er is nooit meer een gekomen.

    Like

  7. Goede beslissing. Eerst is het wel even wennen, zo'n vreemde in huis die aan je spullen komt en het allemaal op een andere manier doet. Maar al je het eenmaal gewend bent, is het een uitkomst. Ik heb meer dan 10 jaar hulp gehad. En dat opruimen vind ik niet meer dan logisch. Voordat je zelf begon met schoonmaken, ging je toch ook eerst opruimen.

    Like

  8. Ik hoop voor je dat het een fijne hulp is die goed bevalt (en je het zelf kunt laten om opeens veel te veel te gaan opruimen en schoonmaken omdat de hulp komt, haha, daar heb ik ook wel eens last van gehad!)

    Like

  9. Ik ben iemands hulp. En als het opgeruimd is kan ik meer doen.
    Weet je, een hulp hebben is gewoon een goede beslissing in jouw situatie, kleine lichte klusjes die je zelf kunt en wil doen, en het grote zware werk uit handen geven.
    Een huis waarin je woont kan niet altijd blinken, zeker niet op de dag dat de hulp komt..

    Ik snap dat het moeilijk is en dat gaat misschien nooit helemaal over, bedenk dan dat je hulp het graag voor je doet, dat jij beter voor jezelf en je gezin zorgt op deze manier.

    Petra

    Like

  10. Leuk om van de andere kant het te lezen, ze is vandaag geweest en naast dat ze knetterhard werkt , helpt ze ook meedenken. Zo zijn alle ramen van binnen en buiten gelapt, heb ik alle vouwgordijnen gewassen en weer ringetjes aan gemaakt zodat ze weer mooi vallen.
    Over twee weken komt ze weer , ik kan mij er al op verheugen!

    Like

  11. Mijn lichaam wil ook niet altijd even goed dus ook ik ben heel blij met mijn hulp. Ze is intussen >70 *oeps* dus ik zoek eigenlijk iemand die haar wil opvolgen.

    Like

  12. Jahaha, dat opruimen herken ik 😉 Het is juist hartstikke goed dat je een hulp hebt. Het ontlast je gezin en ook jezelf. Waarom tobben als het kan? Zo hou je zelf meer energie over voor andere (lees: leuke) dingen! Ik ben hartstikke blij met de mijne 🙂

    Like

  13. Op de een of andere manier zag ik je blogje vandaag niet op mijn 'bloglovin' verschijnen. Geen idee waarom, blijkbaar werkt het niet altijd goed. Maar wel een goed idee die hulp! Voor de grote klussen heb ik een deal met mijn dochter. De rest probeer ik zelf te doen, wat dus niet altijd lukt. Helaas is een hulp met mijn toch al slinkende inkomen momenteel geen optie.

    Like

  14. Haha, mijn moeder ruimt ook altijd op voor de hulp. Goeie stok achter de deur 🙂
    Ik hoop dat je inmiddels veel plezier hebt van de hulp. Soms zit ik er ook over te denken. Ik kan met mijn tennisarm ook niet alles doen zoals ik zou willen. Man doet ook wel veel, maar ik zou hem ook wat meer rust gunnen. Maar ja, aan de andere kant kost het wel weer een bak centen. Lastig dilemma…

    Like

Geef een reactie

