Twee bollen wol

Sinds een paar dagen ben ik bezig met iedere dag een klus af te maken. Zo heb ik gordijnen op de slaapkamers hangen die nog niet zijn afgezoomd..al bijna vier jaar niet. Het staat heel rommelig en iedere avond als ik mijn rondje boven maak denk ik, het is maar een klein klusje, maak toch eens af!

Nu mijn hulp is geweest en toch wel als een witte tornado door mijn onderverdieping ging, heb ik voor mezelf bedacht, ik ga elke dag 1 klus afmaken. Vandaag heb ik de gordijnen van de slaapkamer afgezoomd en gelijk maar eens gewassen..crèmekleurige gordijnen mogen dus echt wel vaker dan 1 keer in de vier jaar gewassen geworden.

Ik trok een bak met gehaakte maaksels te voorschijn en zag een sjaal in wording voor mijn nicht, die had dat een aantal maanden geleden gevraagd, zo tussen neus en lippen door en ik was begonnen.
Maar een ander project had mijn aandacht vast weer gevraagd en nu lag de sjaal te wachten op mijn aandacht.

Samen met de middelste keek ik er naar en schatte in, nog twee bollen wol erbij en dan was de sjaal af.
Die ga ik straks gelijk bestellen, niet omdat het zo koud is en mijn nicht om een sjaal verlegen zit maar meer omdat ze vorige week geopereerd is na een slechte uitslag van de mammografie.
De uitslag van de operatie was niet goed, en vanmorgen is ze door de scan gegaan.

De middelste en ik besloten er gelijk een leuk pakje van te maken, de nicht woont namelijk niet om de hoek. We sturen aandacht zegt de middelste. En dat vind ik altijd zo lief van haar.
Aandacht en liefde besloot ze in de vorm van een gehaakte sjaal, en nog meer leuke dingetjes. Een mooi boek, een lekker geurtje, wat lekkere thee. Overal weten we iets voor.

Wisten we nu ook maar iets wat haar echt geneest, dan stuurden we haar dozen vol!

16 thoughts on “Twee bollen wol

  1. Ook al geneest het haar niet, ze knapt er zeker te weten van op, van zo'n lieve verrassing!

    Goed dat je die klusjes afmaakt, ik heb er deze vrije week voor bedacht, maar het komt er niet echt van, haha!

    Like

  2. Jij bent goed bezig! Serieus. Moet je een zien hoeveel je in een week tijd gedaan hebt 🙂
    Wat lief dat je kind het zo omschreef: we sturen aandacht. Mooier kan het niet gezegd worden, het zal dan ook een heel sociaal kind zijn. Weer een extra reden om trots op haar te zijn. Sterkte voor je schoonzusje. Je zou zo graag meer voor haar willen betekenen, maar echte liefde doet altijd goed.

    Like

  3. Ja, wat zou dat fijn zijn he, als er gewoon een pilletje bestond en hop, weg was de kwaal. Je vraagt je soms af waar wij, vrouwen, die borsten voor hebben. Tijdbommen zijn het soms, bah! Ik hoop dat het goed zal gaan met je nicht.

    Like

Geef een reactie

