Fijn!

In een vorig leven was ik getrouwd, met de vader van de dochters. Het was een grote stoere man om te zien en hij had principes. Althans..dat zei hij.
Een van de principes was dat hij er altijd zou zijn voor zijn dochters, wat er ook gebeurde. Ik vertrouwde deze grote stoere man, totdat onze principes botsten.

Een scheiding volgde en er werd over en weer geruzied, er was co-ouderschap maar de oudste bleef mij bellen als ze daar waren. Hij hipte van de ene naar de andere vriendin en de middelste werd enorm gestrest van dit hele gebeuren.
Ze gooide zichzelf van de trap, als een 3 jarige dit doet dan schrik je enorm , kan ik u wel vertellen.
Ik zette gelijk alle hulp erop en kreeg hulp van een hele aardige psycholoog, die en passant mij meenam in zijn sessies.

Duidelijkheid moest er komen, en zoals er nu werd aangerommeld was ontzettend slecht voor de kinderen gaf de goede man mee. Ik hakte de knoop door, zocht een advocaat en het co-ouderschap werd verbroken.
De kinderen woonden vanaf dat moment bij mij. Omdat ik minder verdiende had ik recht op alimentatie.

Er werd een berekening gemaakt en er kwam een enorm bedrag uit. Mijn ex had op dat moment een hele goede baan, en eigen huis en deed heel zielig. Konden we samen niet tot een bedrag komen? Ik was nogal gevoelig voor zijn argumenten, en voelde mij (zeer onterecht) schuldig over de scheiding. Het bedrag viel ook zo veel lager uit dat mijn advocaat protesteerde. Ik ging hier spijt van krijgen.
Maar mijn hart zei het moest zo. Ik vervloek mijn hart nog wel eens want, de dag nadat alles ondertekend was, kocht meneer een huis van 3 ton (gulden tijdperk).

Ik was compleet verbijsterd, hoe kon iemand zo gemeen zijn. Door de jaren heen leerde ik die kant heel goed van hem kennen. Inmiddels vind ik het een manipulatieve gemene man die zijn dochters heeft laten zitten voor een vrouw of beter gezegd vrouwen. Die een discussie met zijn toen 16 jarige dochter aanging over het hebben van een relatie, dat die belangrijker was dan een goede vader zijn.
Die mailtjes aan haar stuurde en met rood arceerde waar hij het niet mee eens was.

En..iemand die altijd zeurt over het betalen van de alimentatie. We hebben aardig wat rechtszaken aan ons broek gehad omdat meneer niet wil betalen. Inmiddels is hij door eigen schuld zijn goede baan kwijt en heeft hij een andere baan. Wordt minder betaald, dus er werd mij een voorstel gedaan om de alimentatie dan ook maar te minderen.
Geen denken aan zei mijn advocate, en ik zei ook geen denken aan want ik was het “voorvalletje”nog niet vergeten!

Op dit moment betaalt hij alleen nog voor de middelste, en nu heeft hij het weer op zijn heupen. Er wordt weer eens niet betaald. Communicatie heb ik al sinds 2007 niet meer met hem, ik stuur alleen een mail als de indexering er aan komt en als hij niet betaalt.
Of hij ze leest, tot nu toe had ik er geen idee van. Ik schreef voor het weekend een mail dat hij inmiddels twee maanden achter ligt en dat ik het overdraag aan de landelijke stichting voor inning van alimentatie.
In 9 van de 10 gevallen stond dan het geld wel op mijn rekening de volgende dag.
Maar vandaag kreeg ik een mail terug, ik viel zowat van mijn stoel.
Ik opende de mail en dit was de inhoud van de mail ; Fijn.

Even twijfelde ik en belde toen lachend Meneer Williams op, hij schreef fijn…
Hadden we dat nu maar eerder geweten dat ie het fijn vond, dan hadden we het toch veel eerder gedaan!
Fijn zei meneer Williams dat je er om kan lachen want huilen heb je er al lang genoeg om gedaan.

25 thoughts on “Fijn!

  1. Soms wordt je er zo verdrietig van…
    Ook ik ging akkoord met een veel lager bedrag dan waar ik recht op had. Hij betaald voor 2 kinderen nog niet eens het bedrag wat volgens zijn salaris voor 1 kind zou zijn 😦
    Om ieder extraatje (nieuwe bril, fiets, studiebenodigdheden) voor de kinderen moet ik vragen en aanvullende beurzen voor de kinderen worden afgewezen omdat vader teveel verdient en kan bijdragen aan de studies, wat hij dus niet doet…

    Like

  2. Vreselijk he, eerst wilde hij geen alimentatie betalen want als ik geld nodig had kon ik het wel bij hem op komen halen. Heb ik 1 maand geprobeerd, had ik een paar nieuwe schoenen gekocht vond hij het overdreven en betaalde niet. Ik kon toch zo goed naaien, ik kon wel alle kleren naaien voor de kinderen was veel goedkoper (dat ik bijna fulltime werkte stond buiten beschouwing.

    Like

  3. Ik ben zo blij dat ik die ellende niet heb (ben nog gelukkig getrouwd), maar ik vind het zo a-sociaal om over de ruggen van de kinderen heen te manipuleren. Ik heb daar geen woorden voor. Ik ben het eens met de opmerking van Meneer Williams dat je er nu om kunt lachen, maar ergens is het te triest voor woorden.

    Like

  4. Misselijke vent. Maar het laat wel zien dat jij een stuk sterker op je benen staat dan alle voorgaande jaren.

    Een vriendin van me ging scheiden. Haar ex wilde geen alimentatie voor hun twee dochters betalen en hij ging daarin heel ver. Hij had een eigen bedrijf. Dat heeft ie failliet laten verklaren, en liet zich inschrijven bij de vacaturebank, onder het motto: van een kale kip kun je niet plukken. Wat heb je er toch schurken tussen zitten, hè? Maar jij bent mooi van hem af. Nu nog die alimentatie innen!

    Like

  5. Wat vreselijk toch hè….dat je zelfs dat niet voor je kinderen over hebt. We kunnen er hier over mee praten maar dan vanaf de andere kant. Mijn man heeft altijd keurig betaald en ook af en toe wat extra's omdat zijn het ex het niet altijd breed had en we niet wilden dat de meiden eronder zouden lijden. Het was immers niet hun beslissing..Maar op den duur was het wel eens frustrerend want moeders ging met de meiden ineens allerlei dingen doen die anders nooit gebeurden…—>lees spontaan naar euro Disney, londen en andere reisjes. Op dat moment moesten we wel even slikken. Wij konden die dingen niet opbrengen omdat we wilden dat de meiden het goed hadden, dus hebben we later afgezien van de extraatjes die we steeds gaven. Zodat het ponyrijden etc. maar door kon gaan. Want daar had moeders geen geld voor en dan wel voor die andere leuke dingen??? Begrijp me niet verkeerd hoor, we zijn blij dat de meiden goed op hun pootjes terecht zijn gekomen en laatst kregen we zelfs het compliment dat ze zo blij waren dat we altijd normaal tegen elkaar hebben gedaan en dat ze ook wisten van vriendjes/vriendinnetjes dat het ook anders kon gaan…Ik ben blij dat je huidige man het zo goed doet voor je en voor je kinderen en dat hij wel een lach op je gezicht kan toveren, want sommige mannen………mijn oma zei altijd…als je alles van te voren weet, zal je nooit leren van je “fouten”.

    Like

  6. He bah dat klinkt als iemand waar je niet mee om wilt gaan. Wat een ergerlijk gedoe! Sterkte met het gehannes. Mag ik ingaan op je aanbod over de map voor beginnende quiltsters? Mijn mail is ella164@live.nl. Laat maar even weten wat je ervoor wilt hebben en hoe we het regelen.

    Like

  7. Ja, als je alles van tevoren in het leven eens wist… Sommige exen kunnen inderdaad heel raar reageren. De eigen emotie is het allerbelangrijkste kennelijk. Een vriendin van mij heeft zoiets ook meegemaakt. Daar zat ze dan met 2 kinderen. haar ex – dei weigerde te betalen – presteerde het zelfs om naar het buitenland te emigreren om onder de alimentatie uit te komen! Zieke mensen heb je altijd maar dat kinderen de dupe zijn (en de moeders) dat is altijd treurig natuurlijk.

    Like

Geef een reactie

