Vakantie

Enorm hadden wij ons verheugd op de 6 lange weken vakantie, Meneer Williams zou er 2 hebben en de rest zouden de jongste en ik doorbrengen in het vakantieverblijf.
Plannen…altijd voorzichtig mee zijn, in de de tweede week van de vakantie gebeurde het …

Ik liet met een vriendin de honden uit, en wilde haar net thee serveren op het terras bij het vakantieverblijf , kijken wij naar onze verre overburen en zien Meneer Williams op de grond liggen.
Wat doet hij daar nu, vraagt de vriendin? Volgens mij zeg ik al turend timmert hij aan een hekje bij de buren en kijken de buren of het goed gaat.
Moet hij daarvoor helemaal op de grond liggen informeert de vriendin voorzichtig?
De buurvrouw zwaaide met een theedoek naar ons, kom hier naar toe.

En daar lag Meneer Williams, zijn tenen hadden zijn kuiten een kusje gegeven en hij was zo wit als een doek. Hij viel net ook al weg zei de buurvrouw bezorgd.
Zoef naar het ziekenhuis waar geconstateerd werd dat Meneer Williams zijn enkelbanden waren ingescheurd.

Eerst een paar dagen thuis en toen toch maar naar het vakantieverblijf…na een paar dagen wist ik het weer..zuster zijn ligt absoluut niet in mijn aard. Ik werd doodmoe want ineens kwam alles op mij neer, van het ondersteunen naar binnen tot aan de hele dag door van alles aangeven. De jongste had de tijd van zijn leven toen het prachtige weer aanbrak, hij speelde de hele dag in de zwemvijver en meneer Williams keek vanaf zijn stoel toe…

Een hele andere vakantie was het ineens geworden…in de vierde week, begon ik na een hele hete dag te huilen van vermoeidheid. Inmiddels hobbelde meneer Williams rond en redde zich al aardig weer, maar ik was kapot en op. Ik wil naar huis, huilde ik , ik wil stilte en niet meer zorgen en …
Meneer Williams begreep het heel goed, en stelde voor dat ik een paar dagen alleen naar huis ging waar de middelste was.
Ik greep het aanbod aan en bracht drie dagen in serene stilte door op de bank, niemand die mij iets vroeg. Ik ging naar mijn moeder die heerlijk kookte , ik liet mij drie dagen verwennen en ik kon er weer tegen aan.

Meneer Williams kwam thuis en zou 1 nacht blijven en dan zouden we de laatste dagen er weer doorbrengen met z”n drieen.
Benauwd kwam hij de volgende dag van het toilet, hij plaste bloed. Ik verschoot van kleur en heel snel zaten we bij de huisarts die ook constateerde , bloed in de urine en geen ontsteking.
Een echo, waar gelukkig niets bijzonders op te zien was bracht geen duidelijke uitslag. Hoogstwaarschijnlijk nierstenen, die hij of nog uitplast of al uitgeplast heeft.

En wederom een hele andere vakantie..de laatste week hebben wij thuis doorgebracht, om weer een beetje in het ritme te komen. Maar de hele boel is onrustig, en van slag, en dat is voor iedereen erg vermoeiend. We snakken naar rust en vast ritme en gewoon leven.

Dus ik ben er weer, maar alles moet nog even in de juiste vorm weer landen hier thuis, in rust en stilte en in goede gezondheid!

16 thoughts on “Vakantie

  1. Oeps!! Dat is niet best allemaal!!
    Nou, hopen dat het nu weer afgelopen is dan.

    Beterschap voor de Meneer nog en hopen dat je nu wat rust krijgt (tenminste als de vakantie voorbij is, hier wel).

    Had toch andere verhalen verwacht…. 😦

    Zo zie je maar weer, he!

    Like

  2. Jeetje wat een toestanden allemaal in de vakantie. Ik heb het echt me je te doen. Kan me voorstellen dat je opnieuw aan vakantie toe bent maar dan eentje met alleen maar leuke dingen. Hopelijk gaat het snel allemaal wat beter. Liefs en een knuffel.

    Like

  3. Fijn dat je er weer bent. Ik heb het gemist om niet even bij je langs te wippen om je blog te lezen. Ik wens je sterkte en als het niet meer gaat dan staat hier de thee klaar, met dit keer een gelukte taart 😉

    Like

  4. He bah…wat een tegenvallers weer allemaal voor jullie…zo blijkt maar dat plannen soms gewoon niet gaat. Hoop dat jullie snel weer in rustig (voorzover dat kan) vaarwater komen…

    Like

  5. oh shit dit had ik nog niet gelezen. Wat een ellende en een schrik zeg. Bah. Wat erg dat soms/vaak alles zo anders loopt dan je gepland had. Ik vind t heel naar voor jullie wel een gelweldig idee om thuis alleen een paar dagen vakantie te gaan houden. Hoop dat alles weer goed is. Liefs.

    Like

Geef een reactie

