Verwilderd

Vanmorgen vroeg maakte hij mij wakker, onze jongste die vandaag in groep 7 start.
De hele zomervakantie was hij eigenlijk een beetje zijn eigen gang gegaan. Opstaan, spelen, zwemmen, spelletjes doen, logeren, uren lang kletsen, vrij laat naar bed.
Hij was eigenlijk een beetje aan verwilderen πŸ˜‰

Zijn haar was lang, zijn krullen waren bijna wit en hij liep het liefst in een joggingbroek met t shirt of zwembroek.
Voor het eerst sinds ik moeder ben, heb ik het los gelaten. Ik vond het wel best, hij was lief, gezellig en we hadden reuze veel lol.
Eten en slapen gingen prima en we hebben uren gepraat over van alles en nog wat.

Maar vorige week begon het te kriebelen, eerst maar eens nieuwe schoenen gekocht met hem, zijn haar laten knippen, en hem weer laten wennen aan gewone kleren.
Gisteravond op tijd naar bed en vanmorgen stond hij fris en leuk aangekleed voor mij.
Zijn tas was netjes ingepakt, hij had alles keurig gedaan en klaar om naar school te gaan.

Loslaten is niet mijn sterkste kant, ik ben ook altijd bang dat als je er niet bovenop zit het gelijk helemaal fout gaat en het nooit meer goed komt. Maar aan mijn zoon zag ik het, als je de basis goed legt, je de regels wat minder strak hanteert van tijd tot tijd komt het helemaal goed.
Soms moet je gewoon wat meer vertrouwen hebben in jezelf sprak ik mezelf vanmorgen toe πŸ™‚

10 thoughts on “Verwilderd

  1. Ik denk dat elke ouder dat moeilijk vindt, dat loslaten. Maar wat Rian zegt, ze voelen zich zo volwassen als ze het wel mogen. Succes vandaag. Zal weer even wennen zijn, kindjes naar school en weer terug in het ritme.

    Like

  2. Ah, loslaten… lastig! πŸ™‚ En met dat mooie haar zou ik het maar lekker laten groeien, haha. Hoewel je ook wel weer eens wat gezicht wilt zien, dat snap ik ook wel weer. Maar het gaat lekker dus!

    Like

Geef een reactie

