Spanje

Maandenlang had de middelste zich erop verheugd, met drie vriendinnen naar Spanje! Ik moet zeggen toen het nog verder weg leek, vond ik het wel een leuk idee..maar toen kwam de dag heel snel dichterbij en vond ik het minder.
Ik zag taferelen voor mij van dronken meisjes die in zee verdronken, die meegenomen werden naar verre landen en waar nooit meer iets van gehoord werd. Ik werd steeds benauwder bij het idee.

Ze vertrok, heel enthousiast en ik kreeg een berichtje dat ze aangekomen was in Spanje. De tweede dag belde ze rond 12 uur snachts op. Mama ik zit met L in het ziekenhuis want ze is niet goed geworden. Ik miste je zo, ik moest even je stem horen. Tranen sprongen in mijn ogen, mijn gemoed liep vol, mijn kindje (van ruim 17) , zie je wel, ze kon het echt nog niet.
Maar ik vroeg haar hoe het ging en wat er precies aan de hand was. Het bleek dat L een zonnesteek had opgelopen en daar onwel van was geworden in de avond. Pfft gelukkig maar , nou ja gelukkig…beter dan iets heel ellendigs of naars.

Daarna belde we nog een keer en uit de sms’jes bleek ze zich enorm te vermaken. De dagen vlogen voorbij en ze kwam helemaal bruin en heelhuids thuis. Ze had het enorm naar haar zin gehad, mooie dingen gezien, leuke dingen gedaan en veel uit geweest.
Want weet je mama, je kon een pakket kopen en dan ging je elke avond uit met de reisorganisatie en iemand van het animatie team. Onder een soort begeleiding vroeg ik.
Dat bleek dus zo te zijn. De meiden hadden een pakket gekocht en elke avond gingen ze uit. Ze werden overal begeleid, als ze lastig gevallen werden was daar de reisorganisatie. Diegene uit het animatieteam was een hippe jongen die heel veel talen sprak en de meiden overal mee hielp.

Wat een pak van mijn hart viel er af toen ik dit hoorde. Had ik dit maar van te voren geweten dan had ik mij een stuk minder zorgen gemaakt. De meiden willen volgend jaar weer naar Spanje, niet meer met z”n vieren op een kamer maar wel met deze reisorganisatie. En ik juich dat van harte toe. Het pakket geven wij haar cadeau, al was het alleen al voor onze gemoedsrust!

17 thoughts on “Spanje

  1. Sow, wat zal je je trots voelen als mama van deze superverstandige dochter.
    Uit zichzelf weten wat ze moet doen, bellen bij beetje heimwee en een pakket kopen om zo verantwoord mogelijk vakantie te vieren! Petje àf voor jouw stoere dochter en voor jou natuurlijk, want wat zal die meid een dijk van een opvoeding gehad hebben!

    Like

  2. Oh mevrouw Williams, ik krijg al pijn in mijn buik bij het lezen van het beginstukje “dochter met L. in het ziekenhuis”. En hoe heeft de moeder van L. zich gevoeld? Godzijdank is ze weer heelhuids thuis (en mijn dochter ook na drie weken werken op een camping in Zeeland) en heeft ze het enorm leuk gehad. Wat moeten wij moeders toch afzien in de vakantie 🙂

    Like

  3. Haha mevrouw Williams wat erg he dat die kleine meisjes groot worden en dat wij niet meegroeien. Moest glimlachen om je verhaal, zo herkenbaar al heb ik zlef natuurlijk geen dochter maar ik kon mee ongerust zij n met vriendinnen enzo. Nu blijkt weer uit wat voor nest die dochter van jou komt. Zo wijs en verstandig. Complimentje voor haar moeder. liefs.

    Like

  4. DSat is inderdaad een mooie tussenoplossing zo, met begeleiding van het team en met vriendinnen… Fijn dat ze het leuk heeft (jammer van die zonnesteek bij dat andere meisje, ook daar op letten dus volgende keer… maar wat je zegt, gelukkig geen drugs of iets anders)

    Like

  5. Weer een stukje loslaten…
    Ze heeft zich dapper gered hoor, die dochter van jou! Lief dat ze je toch even wilde horen.
    Hier net zo hoor, zoon van 18 met vrienden naar een waddeneiland. Hij heeft genoten, ik was blij dat hij weer terug was. Ze hebben het leuk gehad en willen volgend jaar weer. Dat duurt gelukkig nog lang 🙂

    Like

  6. Ik kan me het heel goed indenken, dat je geen moment rust gehad hebt. Zou ik ook niet hebben. Mijn dochter wordt straks 16 maar ik moet er niet aan denken dat ze vóór haar 25ste alleen op vakantie wil…. Brrr… Dat loslaten is toch echt niet leuk hè?

    Like

Geef een reactie

