Maandag

Vanmorgen ga ik rustig boodschappen doen en naar de bibliotheek en ..een bezoekje aan mijn vrienden van de uitkerende instantie. Ik heb voor de vakantie een beroepen/interesse test gedaan en krijg daar de uitslag van.
Ik zal er geen minuut wakker van liggen van wat ik te horen krijg aangezien ik er weinig mee kan.
Dit is mij al meerdere malen door de meneer van de instantie verteld.

Sinds de meneer door heeft dat ik een aanvullende verzekering heb is hij achter in zijn stoel gaan zitten, bood mij nog een kopje thee aan en gaf aan dat ik maar heel veel de tijd moest nemen om rond te kijken.
Stel dat ik een leuke baan tegen kwam, heel breed oriënteren en vooral vaak mijn rust pakken.

Ik heb al tegen Meneer Williams gezegd, een crisis lang mag ik rond kijken van de meneer 😉
Er zijn zoveel werkelozen, die gaan allemaal voor mij. En geen punt voor mij, ben nog lang niet beter, als ik dat ooit weer helemaal wordt.

Maar wat ik wel heel leuk vind, is dat een vriendin een nieuwe baan heeft, eentje die haar dichter bij haar geliefde heeft gebracht , eentje die haar geweldig uit de verf zal laten komen.
Maar waar ik nog niets over mag zeggen, dus vandaar nog ietwat geheimzinnig, want ogen lezen overal 😉

En wat ik vooral vanavond niet ga doen is naar de tv kijken , the biggest loser…het zoveelste afvalprogramma.
De voorstukjes beloven al weer veel goeds…Er wordt geschreeuwd, gegild, onder druk gezet, noem maar op.
De kilo”s vliegen eraf, gegarandeerd maar of ze er ook af blijven? Ik heb ooit het eerste seizoen obese gezien, een jaar later zat bij velen de kilo”s er al weer op.
Wij leerden op de pabo intrinsieke motivatie is de beste motivatie om een kind iets te laten leren of te laten doen.
Daar geloof ik nog steeds in, mensen die afvallen en het zo houden geven vaak aan dat de weg lang was, niet leuk maar dat hun knop om was. Applaus zeg ik altijd voor deze mensen.

Maar maandagmorgen is een fris begin, wens ik u allen ook een fris begin!

11 thoughts on “Maandag

  1. Succes bij de instantie. Laat me ook maar eens weten wat je denkt te kunnen doen met je beperkingen: misschien is het ook wel iets voor mij:):)

    Hier ook weer een nieuw begin vandaag. Dadelijk naar de pedicure en straks belt mijn coach over stoppen met roken (ik rook weer, helaas) Ik ben benieuwd of ik de stop-mojo weer vind!

    Like

  2. Ik ben juist deze week begonnen. Op naar 2 kledingmaten minder. Vlam kan erg lekker koken en houdt net als ik van een wijntje (of wat) en dat is te zien aan me. Ik kan sinds ik hem ken, mijn jassen niet meer dicht doen en dat ben ik zat. Afvallen is moeilijk, er moet idd echt een knop om. Je moet er klaar voor zijn, écht willen en echt veranderingen doorvoeren.

    Like

  3. Ik zeg weleens tegen mijn man; eigenlijk is t niet eerlijk als je niet heeel dik bent, heel ziek, heel veel schulden hebt, 2 benen kom je nooit op TV. Moet toch eens aan mijn TV carriere gaan werken. Ik vind t vreselijk dat de ellende van een ander zo word gebruikt . Sommige mensen zijn intelligent genoeg om de beslissing te nemen maar soms zie ik mensen die tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Je kna toch nooit meer over straat als heel nederland heeft gezien hoe smerig je huis is? Nou ja, mij een zorg. Ik wens je een heerlijke fris begin.

    Like

  4. Vandaag ben ik begonnen met suikervrij en zonder gluten eten. Een heel gedoe! Maar als ik iets WIL…zit het in mijn kop en niet in mijn k*nt. BoOvendien is de kwaal erger dan het middel 😀 Ik hoop alleen dat ik niet teveel afval want dat kan ik echt niet gebruiken.
    Fijn voor je vriendin!
    Liefs Kakel

    Like

Geef een reactie

