Zomerdepressie

Wat heb ik een moeite met dit weer! U zult wel van uw stoel afvallen van verbazing maar ik geniet hier niet meer van.
Een tijdje zomer vind ik leuk maar dan is het weer genoeg geweest. Zoals er mensen zijn die depressief worden van vallende blaadjes kan ik helemaal sip worden van iedere keer de volle zon aan de hemel.

Dag in, dag uit knalt hij er overal doorheen, gelukkig heb ik thuis rolluiken en op hele slechte dagen gaan die dicht en zet ik een pot winterthee, ik zoek een leuk programma waarin het regent en voor een uurtje voel ik mij helemaal gelukkig.
Voor mij geen bbq of uren in de avond in de tuin zitten.

Vandaag ging het ineens hard waaien en vielen er blaadjes op de grond, heerlijk. Ik heb een tijdje gefietst en mij helemaal gelukkig gewaand dat de herfst er echt aan zit te komen.
Ik snak er naar om met koude voeten naar bed te gaan en onder een lekker dekbedje te kruipen en tegen Meneer Williams aan te kruipen zonder bakken zweet te verliezen.
Nu spelen mijn hormonen ook een rol begreep ik , want met mooi weer heb je meer last van opvliegers. En dat klopt..vooral snachts..wat voor onrustige , soms slapeloze nachten zorgt.

Uiteraard maak ik er het beste van, ik drink lemon pie thee, ik ga elke dag fietsen of wandelen, voor mijn vitamine d op name. Ik praat met iedereen mee, over het heerlijke weer 😉
En stiekem kijk ik elke dag naar de weersvoorspelling, zit er al verandering in de lucht kan ik al mijn dekbedje uit de kast halen of de wintergloed thee gaan drinken.
Maar helaas voor mij, fijn voor alle zonneliefhebbers , het blijft nog een tijdje prachtig weer!

Ga ik nog maar eens onder de douche en als ik mijn ogen dicht doe lijkt het net alsof het regent 😉

23 thoughts on “Zomerdepressie

  1. Haha, ik wist het al van je, maar snap er niks van. Voor mij is 23 graden ofzo ook the max, maar regen en wind vind ik niks. Ja even, als ik op bed lig, maar niet overdag graag 😉

    Is er al herfstthee te koop weer?

    Like

  2. En je meent het serieus? Voor mij kan de zomer niet lang genoeg duren. Het weer dat we momenteel hebben vind ik heerlijk. Precies goed, niet te heet, niet te koud, zonnig en droog.

    Like

  3. Hahaha ja ik ben net zo. Mensen verklaren mij ook altijd voor gek, maar ik verlang altijd naar de herfst. Die regen 's morgens op het raam, het vroege donker worden, het heerlijke sjaaldragen en koude wind. Geur van bladeren en natheid. Heerlijk! Ik ben een huismusje, daar past dat gure weer goed bij. Lekker breien met een kop thee hihi!

    Like

  4. Nou gelukkig woon je dan in Nederland waar we meestal gezegend zijn met heul veul herfstachtig weer over het hele jaar bekeken. ( zelf zou ik het liefste in het caraibisch gebied wonen, net als vroeger 🙂 altijd warm, altijd zon, altijd veel buiten leven, veel zwemmen in zee en poko-poko-rustig aan 🙂 )

    Like

  5. Hier een medestander OOOOO wat verlang ik naar de herfst. Altijd al mijn favoriete jaargetijde geweest maar heel zeker nu ook mijn hormonen opspelen. Gewoon lekker bezig kunnen zijn zonder dat je weg transpireert een nacht redelijk kunnen doorslapen zonder uit bed te drijven. Ook ik kijk elke dag naar de voorspellingen en heel voorzichtig zie je de temperatuur naar beneden gaan maar het gaat voor mij eigenlijk te langzaam.
    Eva

    Like

  6. Zij er vrouwen die niet ingewikkeld in elkaar zitten? Ik heb soms met de mannen te doen hoor.
    Toen we zaterdag in het bos zaten en het regende heel hard zat ik echt te genieten. Het was zo knus en gezellig en het rook zo lekker.
    ik hou van regen.
    Ik heb godzijdank geen last van de zomer op die 5 dagen 30 graden na en zie wel tegen de winter op want die duurde zo lang maar ik voel en ruik de hersft aan komen.
    liefs

    Like

  7. Ik hou van alle jaargetijden, op z'n tijd. Maar het weer van nu vind ik toch het prettigst, ramen en deuren lekker open, je kunt zo even naar buiten lopen zonder je dik aan te hoeven kleden en de tuin staat mooi in bloei. En, heel belangrijk, 's nachts koelt het voldoende af. Zo heeft ieder zijn meug.
    Eén troost voor je: de herfst komt vanzelf wel. Maar voor jou niet snel genoeg.

    Like

  8. Twee zielen één gedachte! ik slaap met de ramen open s'nachts omdat ik af en toe wakker ben om het dekbed over mij heen te trekken. Ook loop ik een beetje underdressed over straat met de takkies. Heerlijk om weer kippenvel te voelen.

    Like

  9. Oh dit weer…I love it! Troost je met de gedachte dat de herfst nu echt niet lang meer kan uitblijven. De straat verlichting gaat 's avonds om 9 uur alweer aan. Langzaam tellen we terug. Maar ik nog heel even niet 😉
    Liefs Kakel

    Like

  10. Hier ook een herfsttype (steekt vinger op:):)

    Ik heb nog één zakje kerstthee bewaard: speciaal voor die eerste koude, herfststorm:) (en dat terwijl ik best een koffieleut ben:):)

    Ik snap het. Nog zonder opvliegers dan.:)

    Like

  11. Ooohhh, echt? Ik zie er nu al tegenop! Ik ben me geestelijk echt aan het voorbereiden op wat er komen gaat en m'n blauwe lamp staat al klaar, daar ga ik straks weer elke dag een uur onder. Moet wel, anders ben ik niet te genieten! Toch altijd weer grappig om te zien dat we allemaal anders in elkaar zitten!

    Like

  12. Ik zat van de week ook te denken, nu het zo vroeg donker wordt, de herfst komt er aan. Op zich ook wel zin in, maar de winter heeft afgelopen jaar wel heel erg lang geduurd, dus wilde toch nog wel even de zomer hebben. Maar iets mindere temperaturen, maar wel de zon.
    Dus aan de ene kant wil ik graag de herfst, verlang ik echt naar op zijn tijd, want idd lekker op de bank onder het dekentje met een lekker bakje thee, lekker kunnen knutselen en de andere kant heeft zo iets van als de winter weer zo lang duurt was de zomer wel erg kort. Ben dan bang voor een winterdepressie in februari. En daar heb ik geen zin in.

    groetjes,
    Janneke

    Like

  13. Vannacht voor het eerst onder het dunne katoenen dekbed geslapen. Lekkerder dan een laken met zo'n soort ziekenhuisdeken. Maar nu niet kouder worden. Vannacht was het lekker.
    Maandag had ik echt last van de zon was op een gegeven moment misselijk en had ik hoofdpijn. En gisteren alleen maar in de schaduw gebleven voor zover mogelijk.
    Ik hou ook van de winter. Maar sinds ik Vit. B12 injecteer kan ik er beter tegen.
    Succes
    Mary

    Like

Geef een reactie

