4 jarige

Mijn buurvrouw vroeg mij of ik op haar kinderen wilde passen omdat ze naar een crematie moest in Zwolle, toch gauw dik een uur bij ons vandaan.
Nu heeft ze twee lieve jongens van 10 en 4 jaar, die van 10 zou sowieso met de jongste spelen en gaan zwemmen en die van 4, daar ging ik wel eens een leuk programma op los laten.

Ik verheugde mij er best op, leuk zo”n 4 jarige. Eerst haalde ik hem van school op, wel tegen mijn juf zeggen he dat je mij mee neemt zei hij gelijk toen ik aan de rand van het plein stond.
Verhip dat was ook zo, helemaal vergeten. Gelijk naar juf en toen naar huis.

Onderweg vroeg hij honderduit naar zijn moeder en ik werd toch wel een beetje benauwd. Straks mist hij haar heel erg en gaat huilen en …o hoe deed ik dat ook al weer…
Thuis gekomen gingen we met z”n allen eten en de groten gingen zwemmen.

Eerst een stoeipartij met Meneer Williams en daarna een spelletje. Toen met z’n tweeรซn naar het park.
Elk detail in het park werd bestudeerd en een rekenles bij de geiten volgde. De speeltuin was helemaal favoriet maar ik moest wel helpen schommelen. Ik overlegde met hem dat ik even in de schaduw op de bank ging zitten.
Hij klom in het speeltoestel en zat klem, hup in vliegende draf helpen.
Ik kan het heel goed zelf he, vroeg hij mij met een stralende lach ๐Ÿ˜‰

Naar de oude boerderij waar ze heerlijk ijs verkochten en waar een wc is wat dat is toch ook wel heel belangrijk!
Ik zei tegen hem , misschien kunnen we hier een ijsje scoren, waarop hij tegen de mevrouw van het ijs gelijk vertelde dat we een ijsje kwamen scoren;-)))
We hingen in de nectarbar naar allemaal prachtige vlinders te kijken en hij vroeg honderduit over de vlinders en de bloemen en de appels in de bomen.

Aan het eind van het park ging hij zitten en gaf aan doodmoe te zijn. Een lichte paniek sloeg toe, hoe kreeg ik hem weer in de benen? Gelukkig reden daar de zwemmers en dat gaf hem nieuwe energie om weer naar huis te lopen.
Thuis gekomen viel ik doodlam neer op de stoel…Ik nam wat te drinken en ging heel even op de bank zitten.

Anderhalf uur later maakte Meneer Williams mij wakker…ik was helemaal vergeten hoeveel energie een vierjarige ook al weer kostte.
Maar ik heb het ontzettend gezellig gehad!

15 thoughts on “4 jarige

  1. Vermoeiend, maar ook wel heel leuk he, vierjarigen. Vertel mij wat ๐Ÿ™‚ Hoewel leenkinderen die je maar af en toe hebt toch anders zijn. Super dat je je buurvrouw hebt kunnen helpen en dat het ventje het ook leuk gehad heeft (en jij ook).

    Like

  2. hahaha…ja die kleintjes zijn zeker vermoeiend, maar toch vind ik dat ook superleuk…Leuk om te lezen dat het ventje het zo prachtig vond allemaal. Hij treft het maar met zo'n lieve buurvrouw…:-)

    Like

  3. Dat vind ik dus ook. De oudste gingen zwemmen en eigenlijk wilde hij mee maar ik zei al tegen zijn moeder , dat doe ik niet, dan zitten jij en ik niet rustig. Ik vind zwemmen met een kindje van 4 van een ander veel te eng.

    Like

Geef een reactie

