Diploma B

Stoer liep hij naar het zwembad, inspecteerde eens even de groep en keek streng naar twee kleine jongetjes die bleven kletsen toen de badmeester vroeg of ze stil wilden zijn.
Hij dook met een sierlijke boog het water in en zwom bijna tot aan de overkant onder water.
Relaxt stapte hij uit het water, de groep vol bewondering achter hem latend.

De badmeester gebruikte hem steeds als voorbeeld en aan het einde van de les maakten ze ruzie wie er nu naast hem mocht staan.
Hij was geconcentreerd, hij genoot van de aandacht maar vooral was hij gemotiveerd en trots.

De badmeester nam hem apart na de les en ik zag ze gebaren naar mij, de moeder achter het glas.
Volgende week proefzwemmen, en eind september voor b, ik zie geen problemen zei de badmeester.
Met zijn volle 1.42 liep hij naar de kleedkamer, kleedde zich om en vroeg toen heel stoer of hij zijn grote zus mocht bellen, en oma en papa natuurlijk want jeetje over drie weken al afzwemmen!

Hij nam mijn mobiel en ik hoorde hem heel trots vertellen dat hij ging afzwemmen over drie weken, waaat over drie weken al? Zijn stem werd wat lager en hij vertelde het heel relaxt, appeltje eitje toch!
Stoer pakte hij zijn skateboard om met zijn vrienden te skaten.
Na het eten kreeg hij lichte hoofdpijn en wilde graag op de bank liggen, tegen zijn andere zus aan, in pyjama met een knuffel erbij.

De stoere jongeman was geveld door alle emoties van de dag!
Het is ook niet niets als je op de rand van de puberteit loopt πŸ˜‰

20 thoughts on “Diploma B

  1. Dit is een klein zwembad met een aparte ruimte voor de ouders waar het niet warm is!! En zweten deed ik vroeger wel toen ik met kleuter peuter en baby liep te zeulen maar nu kan ik relaxed gaan zitten want hij kleedt zichzelf aan en uit en ik zit lekker in een stoeltje vooraan πŸ˜‰

    Like

Geef een reactie

