Obese

Beste Danny,

Gisteravond zag ik je weer in obese, ik zal heel eerlijk bekennen als jij er in voorkomt kijk ik er naar. Ik vind je een hele leuke kerel en als ik Meneer Williams niet had …;-)
En ja, je bent enorm dik, daar kan je niet om heen. En wat een strijd lever je!

Ik heb begrepen dat het je al twee relaties heeft gekost en dat je op dit moment jezelf een enorme loser vindt. Terwijl je volgens mij een heel mooi mens bent, maar dat mooie mens meet zich alleen af aan zijn omvang.
Overal waar ik je zie, zie ik je lachen. En ik denk ook dat dat je probleem is. Dikke mensen moeten lachen want ze mogen niet klagen over hun gewicht. Dat hebben ze toch helemaal zelf gedaan. Eigen schuld, dikke bult ..zo redeneer jij.

Maar dan hoor ik jou vertellen dat je zo 10 kilo aankomt in een maand en 8 kilo verliest in een week. Dat is allemaal niet goed hoor Danny!
Deze afvalexpert weet dat als geen ander, en wat ik denk en ik ga ervan uit vele met mij. Jij hebt hulp nodig, goede hulp en niet van die personal trainers die er voor gaan om 8 kilo in een week te verliezen!
Logisch dat dat er zo weer op zit.

Je vindt dat de klad in het sporten is gekomen, maar Danny, welk normaal mens sport er ruim 4 uur per dag naast zijn gewone leven. Als afgekeurde thuis zittende moeder met drie kinders, twee honden , een konijn en een man , een huishouden en een sociaal leven en..en..snap ik soms niet waar ik de tijd vandaan haalde om te werken.
Laat staan om 4 uur per dag te sporten!

Ik hoor termen als een strijd voor het leven, wat je in je mond steekt ben je zelf, ik hoor alleen maar beschuldigingen.
Waar is zelfwaardering, waar is een compliment voor de goede dingen in je leven?
En wanneer is goed , goed?

Lieve Danny, ik hoop zo dat je uit de spotlight stapt, dat je goede hulp krijgt en ik zeg het gewoon, jij bent voor mij een topper hoor!

liefs Mevrouw Williams

p.s een beschuit kunnen we niet samen eten maar ik heb wel glutenvrije toastjes, is dat een idee?

15 thoughts on “Obese

  1. Ik heb het niet gezien gisteren. Maar uit een voorstukje zag ik wel dat het niet goed met hem ging. Ik vind het sowieso gek dat mensen (dik, dun, jong, oud, lelijk of mooi) op tv willen met hun privé sores en dat geld in het geval van obese misschien nog wel meer.

    Je schreef hem een mooie brief. Ik gun hem een goed leven.

    Like

  2. Mij lijkt het ook een aardige, goeie vent. Maar hij heeft enorme problemen, die hij eerst aan moet gaan pakken. Dat lachen ging me op een gegeven moment enorm storen, hou er mee op. Hij heeft niks om te lachen nl, hij is langzaam kapot aan het gaan. Stop met die komedie en geef jezelf een schop onder je kont, richting psycholoog. En dan NIET richting die muts van gisteren. Want die gaat 'm niet helpen…. Sneu. (En nee: ik begrijp ook niet waarom iemand zo, op die manier op tv wil komen.)

    Like

  3. Ik heb Danny nooit gezien, maar kan me wel iets bij hem voorstellen… En lijnen is idd vaak voor de rest van je leven. Niet dat ik uit ervaring spreek 😉 Eigenlijk moet iemand (JIJ) zorgen dat deze brief Danny bereikt. Zal hem hartstikke goed doen!
    Haha, glutenvrije toastjes!

    Like

  4. Ik heb het niet gezien dus ik kan er niet over oordelen, maar misschien zou je deze brief naar Danny moeten mailen? Hij zal er wellicht meer aan hebben dan grijnzend en lachend op die tv wat rond te hangen. En vier uur per dag sporten, sneu. Om de dag een half uur red ik al niet…….

    Like

  5. Lieve Mevrouw Williams, Ik kijk nooit naar dit soort programma's.
    Ik weet dus ook niet wie Danny is en ken zijn verhaal ook niet. Maar de manier waarop jij hem benaderd is zo warm en vol liefde.
    Ik hoop dat hij dat in de toekomst ook zal vinden welke weg hij ook mag gaan.

    Like

  6. Hear hear. Ik zou de mail naar het programma sturen. Indirect geef je ze daar ook een schop mee onder de kont, want mán wat zijn ze de mensen onder foute druk aan het zetten.
    Dit is zo'n programma dat ik met gefascineerd afgrijzen aan het kijken ben..

    Like

  7. Wat lief van je om Danny zo'n hart onder de riem te steken. Het lijkt mij ook een supervent, maar hij zit denk enorm met zichzelf in de knoop…ik hoop dat alles goed komt met hem, het is hem (en vele anderen ook …) zo gegund.

    Like

Geef een reactie

