Creatieve therapie

Al langere tijd dans ik om de opleiding creatieve therapie heen. Wel, niet, wel niet en iedere keer had ik een goed verhaal om het niet te doen. Ik kwam er achter dat ik het vooral deed om redenen die eigenlijk niet binnen mij lagen maar dat ik mij min of meer verschool achter mijn gezin, of problemen.

Creatieve therapie gaan volgen als opleiding betekent ook met je billen bloot, wie ben ik en wat brengt mij tot dit pad. Het is niet zweverig, of misschien toch wel een beetje maar dat mag ook wel 😉
En vorige week na een intensieve gupta versie, dacht ik, doen..gewoon doen!
Ik drukte de knop in van de thuisopleiding en zaterdag viel er een doos lesmateriaal op de stoep.

De eerste opdracht heb ik al verzonden en vandaag kreeg ik hem terug. Ik was een beetje huiverig maar ik wil toch het commentaar delen met u ;

Nu mijn reactie op je eerste les: Wat een verhaal, wat heb je veel meegemaakt en ook wat ben je een doorzetter. Je kracht ligt bij je creativiteit, je liefde en leergierigheid. En je weet het, mooi. Je gaat stap voor stap verder door je leven, dapper. Zorgen is goed, geeft zin en betekenis aan het leven en volgens mij ben je niet iemand die zichzelf daarbij uit het oog verliest.
Ik hoop dat je plezier en verdieping zal ervaren bij deze cursus en dat het je weer een stap verder brengt.

De opdracht was om jezelf te beschrijven en hoe je er toe gekomen was om deze opleiding te gaan volgen.
Zaterdagavond toen alles en iedereen in bed lag en de stilte er was , heb ik het in 1 keer opgeschreven. Ik heb het op spelfouten gecontroleerd en toen gelijk weggestuurd.

Van een medecursist begreep ik dat de tweede opdracht toch iets zwaarder was, een aquarel maken…Gelukkig houd ik van schilderen en vind ik kleuren mengen heerlijk ;-)Dus ik ben heel benieuwd!
En mocht u in de toekomst meditatief willen tekenen, ik heb een buitenverblijf, in de bossen..
Ik ontvang u met thee en potloden en u zult zien , u komt enorm tot rust!

19 thoughts on “Creatieve therapie

  1. Ik kan me herinneren dat je er als een vaker over hebt geschreven dus echt supergoed dat je die stap nu hebt genomen. Misschien dat je over een poosje een leuke workshop wilt geven genaamd 'meet the bloggers'. Meditatief tekenen lijkt me wel wat dus schrijf mij maar vast op de deelnemerslijst ;p.

    Like

  2. ik kan niet tekenen of schilderen, maar die thee en dat buitenverblijf zou ik niet afslaan…
    Goed van je om te beginnen. En we kunnen elkaar misschien stimuleren, want ik ben deze week aan pedagogiek begonnen…

    Like

  3. Oh, het zou voor mij niets zijn om mezelf op die manier bloot te geven en dan door een vreemde beoordeeld te worden. Het schilderen op zich lijkt me dan wel weer leuk 🙂 Fijn dat je er wat aan hebt, en ook dapper van je !
    Liefs, Ellen

    Like

  4. De moeilijkste hobbel heb je al genomen! En ik ben het zonder meer met je docent eens: je bent dapper!
    De opleiding doe je om van te leren, dus met die aquarel komt het ook wel goed. Vergeet niet om erbij te genieten 😀

    Like

  5. Wow wat goed dat je bent begonnen! Petje af.
    En mocht je nog eens tips nodig hebben, dan kan mijn lief je misschien helpen.
    Ook speel ik graag voor proefkonijn, al denk ik dan dat je met je potloden bij mij moet komen. EÊn voordeel: ik zorg dan voor de thee.
    xx

    Like

  6. Puberdame heeft een aantal jaren geleden creatieve therapie gehad van een hele lieve mevrouw en wat kon zij veel halen uit de 'kunstwerkjes' die puberdame gemaakt had. Volgens mij past dit helemaal bij jou, succes!

    Like

Geef een reactie

