Creatieve zondag

Naast mijn enorme garenverslaving ben ik ook dol op stofjes. Vroeger naaide ik van alles, kleding, spullen voor in huis, gordijnen, noem maar op.
Ik was bijna vergroeid met mijn naaimachine 😉
In die tijd heb ik ook een cursus patchwork en quilten gevolgd en ik werd helemaal gegrepen door de achtergrond van het quilten.

De oude amish intrigeerde mij enorm, ik heb er veel over en van gelezen en 1 zin gebruik ik nu regelmatig als ik een foutje ontdek in een werkstuk. “Iedereen maakt fouten, anders zou je niet menselijk zijn , alleen god is foutloos”.

Deze quilt is gemaakt van allemaal gelijke vierkante lapjes.
Eerlijk is eerlijk, ik kon ergens veertig lapjes op maat kopen en bedacht mij dat ik er nog wel een paar bij kon knippen.
Ik heb hem gevoerd met een molton en aan de achterkant een effen roze stof gemaakt. Ik heb hem op de machine doorgestikt, ik ben niet zo geduldig om het met de hand door te stikken!

Ik doe het tegenwoordig niet meer zo vaak, terwijl ik het nog steeds erg leuk vind. Nu is mijn oudste dochter ook begonnen met patchwork, wat wel erg aanstekelijk werkt.
Kunnen we leuk samen werken 😉

11 thoughts on “Creatieve zondag

  1. Leuk…ik wil dit toch ook nog eens gaan doen, mijn eerste en enige patchwork maaksel was een kussentje op school…
    Maar het begin is weer gemaakt, kreeg van de buurvrouw een doos restjes lapjes , en daar heb ik de mooiste uit gehaald, met in mijn achterhoofd, dat ik ze moest bewaren voor als ik zou gaan quilten…misschien komt het her nooit van, misschien ook wel…

    Like

  2. Als ik de tijd en het geduld had zou ik de hele tijd dit soort dingen doen, echt. Want die quilt ook: wat is hij prachtig! Ik wil nog altijd een echte mooie quilt hebben – ik heb er wel eentje gekocht maar toch is hij niet precies wat ik in gedachten heb. Wat ik in gedachten heb zal ik zelf moeten maken en dat kan ik niet. En daar heb ik geen tijd voor. Het blijft dus bij dromen. Mooi, dat je dit kunt!

    Like

Geef een reactie

