Bevlogen

Gistermiddag waren de oudste en ik op bezoek bij Dr Frank, hier waren wij niet zomaar. Ik had de goede man al een aantal bezoeken gebracht en wij waren tot een goed plan gekomen.
Dat ik de oudste meebracht had twee redenen, meneer Williams kon niet en ik wilde dr Frank laten zien hoe erfelijk belast wij zijn met overgewicht.

Dr Frank zwaaide de deur open en liet ons binnen en keek gelijk naar de oudste. Ik zie dat jij ook overgewicht hebt, daar moet je wat aan doen. Als je op jouw leeftijd er nog wat aan doet kan je voorkomen wat je moeder nu gaat doen.
De oudste keek ietwat ongemakkelijk en hij vroeg gelijk of ze het vervelend vond dat hij het zo zei.
Ze wiebelde wat op haar stoel en gaf aan dat ze het begreep maar moeilijk vond.

Hij vroeg wat ze deed in het dagelijkse leven en toen hij hoorde dat ze psychologie studeerde werd hij helemaal enthousiast, hij gaf haar titels van boeken en van artikelen van hoogleraren. Hij vertelde heel smakelijke over een zure hoogleraar en maakte ons aan het lachen.
Hij sprak over een maatschappij met ontzettend veel eten en over gretige chromosomen die in barre tijden ons hadden gered.

Een voorstel volgde, we moesten buddy’s worden, en samen gaan werken. We moesten ons samen verdiepen in eten wat goed voor ons was en koolhydraat arm want dat was voor ons soort mensen goed. En een nieuwe afspraak maken en we moesten wel weer samen komen!
Na een half uur verlieten wij zijn spreekkamer en streken neer in het zonnetje op een klein perron. Het was er stil en mooi en de oudste zei na een tijdje, wat zaten we daar lang.
Een internist neemt altijd de tijd zei ik als ervaren dokter bezoeker.

Het is een goed plan zei ik, klopt zei zij aarzelend. Het moet nog wat landen. We spraken over de mooie huizen aan de overkant en kwamen toch weer terug op Dr Frank. Wat een bevlogen man zei ik tegen de oudste. Hij sprak niet over verwijsbriefjes en verzekeringen en over ingewikkelde lange wachtlijsten maar over helpen van iemand of dus nu twee personen met overgewicht, gewoon hulp bieden.
Een arts zoals een arts in onze gedachten is, iemand die je hulp biedt!

16 thoughts on “Bevlogen

  1. Zet 'm op en fijn dat je goede begeleiding hebt!! Ik heb ook dikke genen en moet regelmatig een tijdje op dieet (momenteel doe ik het op 1500 calorien per dag en dat gaat prima, geen honger). Ik houd mijn hart vast voor de overgang!!

    Like

  2. Zoals ik nu eet (glutenvrij) is ook koolhydraatarm. Ik gebruik nu ook geen zuivel, Ik ben ik 6 dagen tijd 1,5 kilo afgevallen gewoon door anders te eten, veel groenten en noten, ei, pannenkoekjes van boekweitmeel met fruit. Allemaal hartstikke lekker en zonder hongergevoel. En dat na jaren van alleen maar aankomen….

    Like

  3. Klinkt en leest als twee druppels water als “mijn” Dokter House. Een schat van een man. Is 81 jaar ,maar blijft werken, omdat ie 1) anders depressief wordt en 2) omdat andere artsen er zo'n zooitje van maken.
    Wat een geweldige bijzondere ontmoeting, en hij heeft je kind gemotiveerd, wat wil je nog meer?? Een fijne zondag! 😀
    liefs Kakel

    Like

  4. Wat fijn dan je een dokter hebt gevonden die jullie gaat helpen.
    Ik wens jullie heel veel succes.

    Mijn vrouw is ook begonnen met afvallen en is nu al in 2 weken tijd 6 kilo afgevallen.
    Zij volgt het mentale dieet plan van katja callens.

    Dit dieet programma kan ik echt iedereen aanraden.
    Je kan op deze site http://www.afvallenluktniet.org meer informatie vinden. En succesverhalen lezen van mensen die succesvol het dieet programma volgen.

    Hopelijk hebben jullie er wat aan en kan het jullie helpen bij het afvallen.

    Met vriendelijke groet
    Jeroen.

    Like

Geef een reactie

