Ontmoetingen

Sociale media is allemaal nep, hoorde ik laatst iemand zeggen. Je weet nooit wat voor vlees je in de kuip hebt.
Maar sinds mijn ziek zijn maak ik veel gebruik van de sociale media. Om mensen,lotgenoten, mede-hobbiers te vinden en mee te kletsen.
Uiteraard hoort mijn blog daar ook bij. Via het blog kwamen mensen bij mijn facebook of twitter-account en kreeg ik contact met ze.

Afgelopen zaterdag reisde ik met een hele leuke vrouw die ik via facebook heb leren kennen naar Groningen. Ik kan u zeggen wij hebben het geweldig gehad met z’n tweeën in de eerste klas.
Met haar 32 jaar schelen wij 14 jaar en merkte ik dat bepaalde technologieën haar heel makkelijk af gingen en ik nog wel eens twee keer moest kijken. Maar mijn ervaring in het leven op bepaalde vlakken vond zij weer heel fijn en zo vulde we elkaar aan.

In de kerk waar de dag werd georganiseerd kwamen wij ook weer zoveel mensen tegen die we kenden van de sociale media. We dronken uitgebreid koffie/thee en hadden het vreselijk gezellig.
Regelmatig moest ik zo lachen dat ik er buikpijn van had. Ik had mij in lange tijd niet zo goed vermaakt.
Al met al was het geweldige dag.
Tegen een van de dames zei ik al, dit is zo”n dag daar ga je nog heel lang plezier van beleven.
Voor haar en mij was dit zowel positief als negatief. Door onze energiebeperking leverde wij zaterdag een stuk meer energie dan wij hebben, een soort min staan op de bank!

Vergeet ik bijna te vertellen hoe leuk de beurs was, hoe ontzettend leuk het was om in Groningen terug te zijn, hoe herkenbaar vele dingen nog waren. Hoeveel voetstappen er toch lagen en dat sommige dingen nooit veranderen.
Zeker niet mijn gevoel over bepaalde zaken.

En als allerlaatste ..hoe trots ik op mezelf was, het reizen, de hele dag onder de mensen, het winkelen op zaterdag in de stad, alles bij elkaar..had ik mijzelf een jaar geleden niet zien doen.
Daar geniet ik enorm van!

22 thoughts on “Ontmoetingen

  1. Inderdaad, sociale media kunnen je juist heel veel bieden. Net als jij merk ik dat ik door het bloggen steeds meer nieuwe mensen leer kennen en die in sommige gevallen zelfs uitgroeien tot vriendschappen. Een mooi iets.

    Like

  2. Toen ik zaterdagavond op de bank zat had ik nog bergen energie voor mijn gevoel…zondag kreeg ik migraine en vandaag was ik al weer een stukje beter. Het lijkt alsof het niet zoveel impact meer heeft als een jaar geleden

    Like

  3. Wat fijn om te lezen! Toppie! Goed dat je het hebt aangedurfd!

    Ik haal ook veel uit sociale media. Om me heen weten weinigen van mijn blog, ik vind het juist lekker 'nieuwe' mensen te 'ontmoeten' en me buiten mijn kleine kringetje te orienteren op 'andere verhalen' met soms verrassend veel herkenning:)

    Like

  4. Meid, wat geniet jij je kapot. Ik word er straal jaloers van. Maar alleen op een positieve manier jaloers, want als ik het iemand gun, ben jij het wel 😀

    Wie bepaalt wat wel/niet de moeite van iets waard is? Lekker je eigen koers blijven bepalen. Het heeft je mooi een fijne dag in Groningen bezorgd!

    Like

  5. Geweldig dat je zo'n fijne dag had. Ik heb via internet ook een aantal ontzettend mooie mensen in het echt mogen ontmoeten. Het mooie daarvan is, vind ik, dat je er heel bewust voor kiest.

    Like

  6. Wat een geweldig mooi verhaal en wat ben ik blij dat ik 1 van die mensen was waar je het gezellig mee hebt gehad, het fijne gevoel was geheel wederzijds! Ook al hadden we elkaar nog nooit in het echt ontmoet, het voelde alsof ik je al jaren kende!

    Like

  7. Wat goed dat je zo'n mooie dag hebt gehad in het hele hoge noorden. Hoop dat je inmiddels ook weer wat hebt bijgetankt, maar zo'n leuke dag nemen ze niet meer af!! Heerlijk als je zo kan genieten….

    Like

  8. Wat moedig van je, zo'n drukke dag aan te gaan, terwijl je weet dat je het daarna moet bezuren. Maar je hebt wel een hele leuke dag gehad en daar kun je nog lang op teren. En die nare dag(en) erna vergeet je maar weer snel. Ik herken het. Door mijn Asperger ben ik dagen daarna van slag, maar het weerhoudt mij niet leuke dingen te gaan doen.
    En inderdaad, de sociale media kunnen je ook veel positiefs opleveren. Ik heb aan het bloggen een paar irl vriendschappen overgehouden en facebook is voor mij een goede manier om (mede) vriendschappen te onderhouden. Bovendien heb ik daarbij contact met nichtjes en neefjes die ver van Nederland wonen.

    Like

Geef een reactie

