Op de tanden bijten

Van de zomer begon ik wat last te krijgen van mijn linkervoet, het trok wat en liep niet lekker. Prompt ging ik mijn andere been belasten. Daar riep als eerste de knie, heee je doet iets niet goed maar stoer als ik was liep ik door.
Maar elke ochtend stond ik krakkemikkiger naast mijn bed dan de dag ervoor. Ik liep schuifelend de trap af en manlief mopperde dat ik toch wel slecht liep.

Hoort erbij mopperde ik met hem mee, ik las dat je heel veel last van je gewrichten krijgt in de overgang en dan heb ik ook nog overgewicht dus dat wil wel lukken.
Het hondenrondje werd steeds kleiner en ik was blij met een dag op de bank.
Inmiddels baalde ik er best wel van want ik kreeg ook kiespijn en oorpijn.

Gealarmeerd ging ik naar mijn vrienden de dokter en de tandarts die niets vonden maar opperde dat ik te veel op mijn tanden beet en daarmee druk uitoefende op mijn kaak.
Getver, weer zeker zo”n overgangskwaal mopperde ik tegen Meneer Williams. De oplossing was met een beugel slapen.

Ik..die nog nooit een beugel had gehad moest ineens met een beugel gaan slapen. Dat ging echt niet gebeuren, ik ben al zo”n geweldige slaper ;-(.
En die voeten gingen steeds meer pijn doen….

Totdat..ik zoveel pijn had en mijn schoenen amper mee aankreeg, ja alleen mijn hele wijde schoenen die je helemaal kon uitrekken. Ik schoof s avonds met mijn voeten over de vloer om maar niet de druk te voelen.
Ik belde de arts en kreeg een verwijzing naar de podotherapeut.
Misschien opperde de beste man moet je iets eerder aan de bel trekken, dan heb je minder pijn en hoef je ook niet zo op je tanden te bijten…en kiespijn en oorpijn te krijgen…

14 thoughts on “Op de tanden bijten

  1. Briljant. Die podo kan er direct een tandartsenpraktijk bij gaan doen 🙂 Maar er zit wel wat in ja… dat bijten… waarom of hoe het tegen te gaan weet ik niet, maar wel dat het veel pijn kan veroorzaken…

    Like

  2. Wat vervelend voor je. Ik hoop dat de podotherapeut je van je klachten kan afhelpen. En hoe zit het nu met de kies/oorpijn? (Toch geen oorspeekselklierontsteking hoop ik?) In ieder geval een fijn weekend.

    Like

  3. Bietje eigenwijs? Ik heb inmiddels wel afgeleerd met klachten te blijven lopen. Dan nog loop ik de deur bij de HA niet plat….

    Kreeg weer rugklachten en ben deze week meteen bij de fysio gemeld en zie… het gaat al beter met me! Vroeger liep ik er een half jaar mee voordat ik dat deed…. Wordt een oplossing alleen maar langer en pijnlijker van…

    Ik heb ook zooltjes. Geeft niks:)

    En beterschap:)

    Like

  4. Dat bijten op kiezen heb ik ook regelmatig. Wat is het toch oneerlijk allemaal als je toch al niet lekekr in je vel zin en daar al je energie voor nodig heb dat je ook nog allerlei andere kwaaltjes krijgt die nog meer enrgie kost en stress veroorzaken. Ik zit nu ook te dneken dat die slapeloosheid van mij met de overgang te maken heeft. Waarom moeten wij vrouwen toch zo lijden??? 😉
    Fijn weekend lieverd en ik hoop dat de podo iets kan doen.

    Like

  5. Beetje late reactie, maar ik loop achter met lezen.
    Wat een vreemde reactie van die podotherapeut. Het is wel te hopen dat hij je gezondheidsproblemen oplost. Zal me niets verwonderen als hij steunzolen adviseert en dat dan daarmee alles opgelost moet zijn.
    Overigens, dat wachten met naar de huisarts lopen is erg herkenbaar. Ik liep al wekenlang met pijn op de borst. Toen vond ik het toch eens tijd om naar de huisarts te gaan. Bleek het om mijn hart te gaan en bij nader onderzoek had ik dus vaatvernauwingen in de kransslagaders. Gelukkig op tijd gedotterd. Tja, je kunt ook te flink willen zijn en dat het dan te laat is.

    Like

  6. Als de podoloog net zo bijdehand is met het verhelpen van je kwaal, als ie gebekt is, ben je voor het eind van het jaar van je klachten af. Wat ik van harte hoop, uiteraard! Ik wist al dat je een doorbijter was, maar zó erg *schudt verontwaardigd het hoofd*

    Like

Geef een reactie

