Terug

Lieve mensen, wat ik de afgelopen maanden allemaal heb gedaan…en heel vaak heb ik gedacht, ik ga het jullie vertellen maar bedacht mij dan, ik blog niet meer.
Een tijd geleden een nieuw blog gestart maar na twee blogjes lag het weer stil, het was nog niet de tijd.
En enkele dagen geleden zag ik een bekend blog weer herstarten en ik dacht, mijn blog ligt hier nog, gewoon maar voor oud vuil te liggen…dat kan toch niet de bedoeling zijn 😉

Maar vandaag dacht ik, ik trek de stoute schoenen aan, blog weer!

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, ik zal weer eens actief rondtrekken langs jullie blogs, maar zal jullie eerst updaten.
Er zit een bijna 25 kilo lichtere mevrouw Williams achter de laptop te typen. Nee, geen wonderdieet of groene blaadjes dagen..het gezonde verstand eten heeft echt de overhand gekregen. En Eliza…Eliza is mijn fysiotherapeute, die mij vanaf eind november begeleidt.

Ik zat in het traject voor een maagverkleining c.q gastric bypass. In augustus 2013 had ik deze stap gezet en hobbelde mee in dit traject. Na allerlei onderzoeken was ik goed bevonden voor de operatie en begon het traject met de groep mensen waarmee je het samen doet. Want zeggen onderzoekers samen werkt het beste. In mijn geval absoluut niet, ik zat naast een hele dikke mevrouw die mij ging overtuigen dat ze heel veel kon afvallen maar ja op gewicht blijven. Ik zat tegenover een mevrouw die geopereerd wilde worden op haar datum want anders…
En tegenover ons stond een boze zeer slanke verpleegkundige die ons de les las over afvallen. Die vertelde hoe gezond 8 boterhammen waren, en dat je uiteraard gewoon moest eten. Met zeer veel unilever producten graag!
Dat dit ons laatste redmiddel was en zij ging helpen want ergens waren wij heel ongezond geworden.

De boodschap kwam anders over, ik werd er strijdlustiger van en besloot uit het traject te stappen en ging naar een psychosomatische fysiotherapeute. Een hele vlotte dame, eind 20 , die luisterde en een aantal tips gaf en mij ging begeleiden. Ik kwam in een groepje met een meneer die een gastric bypass had gehad, een mevrouw met suiker en een meneer met copd. In het begin zag ik heel erg op tegen de fitness lessen maar gaande weg kreeg ik er plezier in en merkte ik vooruitgang. Geen hijgend postpaard boven aan de trap, wat vaker dingen ondernemen. Ik was/ben nog steeds moe, daar helpt het echt niet voor maar mijn lijf is minder krakerig.

Eliza was heel realistisch en zei, in maart ga je op de weegschaal en kijken wij verder hoe en wat. Ik ben blij als er drie a vier kilo af is. In maart ging ik op de weegschaal en was er 15 kilo af!
Eliza en ik waren door het dolle heen.

Inmiddels is er weer bijna 10 kilo af en naast mijn fitnesslessen zwem ik op dinsdagochtend , heerlijk aquajoggen en trimzwemmen. Ik voel mij zoveel beter en op sommige dagen denk ik wel eens, ik kan weer werken. Helaas..de middag erna of de volgende dag is het gevoel alweer weg. Ik moet ook uitkijken dat ik niet te veel doe want dan moet ik daarvoor weer boeten.

Koken doe ik inmiddels als de beste, ik heb heel veel geleerd over koken, over het belang van echt goed en gezond eten en ik merk dat dat zoden aan de dijk zet. Ik eet nog wel eens een lekker patatje , of smeer nutella op mijn knackebrod ;-), maar over het algemeen is het gezond eten wat de pot schaft in huize Williams!
Meneer Williams heeft daar ook profijt van en is ook geslonken.

Het buitenverblijf hebben wij verkocht want helaas, er is bij Meneer Williams reuma geconstateerd wat veel gevolgen heeft voor ons allemaal. Het buitenverblijf was te koud, te vochtig voor Meneer Williams en om het nu alleen aan te houden voor hele warme dagen ging ons te ver.

De kinders gaan ook allemaal goed, we zijn nog in dezelfde samenstelling. Honden en konijn zijn ook goed in orde, eigenlijk loopt verder alles zo zijn gangetje.
En hoe is het bij u vergaan?

25 thoughts on “Terug

  1. Jeetje gewoon 'even' 100 pakjes boter die je niet meer mee hoeft te sjouwen, top zeg en al helemaal dat je jezelf er stukken beter bij voelt! Leuk dat je weer blogt trouwens met allemaal goed nieuws, behalve over Meneer Williams dan toch.

    Like

  2. wat heerlijk je blog…. vond het altijd zo fijn om te lezen. .. welkom terug! vervelend voor meneer williams… Maar weer fijn dat het met jou zo goed gaat. .. Mag je trots op zijn. …:-):-):-)

    Like

  3. Jippie, jippie, jippie, na Kliefje ook Mevrouw Williams weer back in town. En wat een goed nieuws allemaal, 25 kg lichter, wauw wat een kanjer ben jij. Ikzelf ben er ook nog steeds (helaas op dit moment nogal brak).

    Like

  4. Goed je were te lezen, leuk dat je weer blogt. En wat goed dat je zo lekker bezig bent met gezond eten en bewegen! Dei 25 kilo er af is dan gewoon een prijs die je zelf verdient.. Wel naar van die reuma…

    Like

  5. Wow, PET af voor jou! Ontzettend knap en goed en heerlijk! Ik zit hier even vreselijk jaloers te zijn… Je geeft me moed om ook weer (beter) aan de slag te gaan, ben al een hele tijd tegen fitness aan aan het hikken, misschien toch doorzetten en in combinatie met nóg gezonder eten, wie weet…

    Like

  6. Heel mooi te horen dat je zover bent gekomen, en vooral ook daarin je eigen weg hebt weten te vinden, soms ´tegen de op dat moment geldende draad in´.
    Wij zijn van Galicie naar de Harz verhuisd, maar dat heb je misschien nog meegekregen, en sindsdien eigenlijk blog ik ook niet meer.
    Lees nog wel, reageer wat minder.

    Like

  7. Je bent “gewoon” een heel ander mens geworden! Dapper van je om er zo tegenaan te gaan, en je hebt het niet voor niets gedaan. Jammer van de reuma van Meneer Williams. Ik hoop niet dat hij al teveel pijn heeft…
    Natuurlijk ben ik blij dat je er weer bent! Ik heb regelmatig aan je gedacht. Ik was nieuwsgierig of je nog steeds in optima forma verkeerde na de sessies van meneer Gupta. Bij mij is het helaas niet gelukt. Misschien dat ik het weer eens probeer… Ik ben blij dat het goed gaat met je <3
    Welkom terug en liefs,
    Kakel xxx

    Like

  8. Die boze superslanke verpleegkundige had toch bij jou maar mooi het gewenste effect. 'Gewoon' afvallen is altijd beter dan een operatie. Maar wat is die vrouw ongeschikt voor haar werk, zeg. Lekker, hè, 25 kg eraf. Ben je er nu of moet je nog even door? Jammer, dat er bij meneer Williams reuma geconstateerd is. Veel sterkte ermee!
    Leuk dat je er weer bent.

    Like

  9. Wat een verschil met vorig jaar, niet alleen je gewicht maar ook wat je allemaal doet. Hoe staat het met Gupta? Is dat nog onderdeel van je leven? Ik ben benieuwd.
    Wat ontzettend vervelend voor meneer Williams dat hij reuma heeft!
    ps: leuk dat je weer blogt!

    Like

  10. Klinkt goed allemaal! (behalve dan die reuma, bah!) En grappig, ik zit na bijna een jaar pauze er ook sinds een week over te denken weer terug te komen… Maar in welke vorm weet ik nog niet 😉

    Like

  11. Grrrrrr…wat is dat toch met mensen die ons wel eens even zullen vertellen hoe we WEL kunnen afslanken als we maar produkt X en Y in grote hoeveelheden inslaan. Bij hen. Zo slankt alleen je portomonnee af.
    Wat fijn om weer van je te lezen en nog fijner hoe je zelf hebt bedacht om een gezonder lijf te krijgen. Op een manier die bij JOU past. Volgens mij is dat het geheim.

    Like

  12. Leuk dat je er weer bent. En reuma. pffff ik kan er alles over vertellen. Veel sterkte voor je man. En van harte proficiat met je gewicht. Ik sta zelf nu ook op het punt om iets te gaan doen. Door de prednison die ik krijg voor mijn reuma aanval ben ik al vele kilo's aangekomen. Die wil ik graag kwijt.

    Like

Geef een reactie

