Zwembad

Het zwembad, bezoek ik elke dinsdagochtend trouw. Ik ben heel voorzichtig met de oudste begonnen. Al behoorlijk wat afgevallen maar toch nog het idee de dikste vrouw van het zwembad te zijn ging ik met de oudste kijken bij aquajoggen.
Het zwembad ligt op 5 minuten fietsen, verscholen in de bossen en het is een heel simpel zwembad.
Ze hebben geen toeters en bellen maar het is er wel heel knus en prachtig…als je in het water ligt kijk je alleen maar tegen de bossen aan.

Allerhartelijkst werd ik ontvangen op die bewuste morgen en de juffen zijn dezelfde juffen als de jongste heeft voor zijn zwemlessen, voor zwem- en balvaardigheid.
De dames variΓ«ren in leeftijd van iets jonger tot veel ouder. Uiteraard was ik niet de dikste vrouw van het zwembad, sterker nog, ik leek gewoon op de doorsnee bezoeker daar πŸ˜‰

Inmiddels ben ik al weer een aantal maanden verder, de dinsdagochtend is heilig. Ik maak geen afspraken voor die ochtend want ik …die totaal niet van clupjes hield ben helemaal dol op mijn zwemcluppie!
We beginnen met aquajoggen en daarna mag je kiezen , nog een half uur trimzwemmen of een half uur nog meer zwoegen.
Ik laat het van mijn stemming en gevoel afhangen..en van de dames die meegaan. Want bij het trimzwemmen, zwemmen twee dames waar ik heerlijk mee kan beppen.

Na het zwemmen volgt een ronde thee en koffie drinken, met heel veel gezellige gesprekken, douchen en dan naar huis.
Soms gaat een van mijn meiden mee, voor de gezelligheid. Wat beide dochters wel vinden , dat het pittig is en dat ze dat niet hadden verwacht !
Inmiddels ben ik al aan mijn tweede badpak bezig, niet omdat ze zo hard slijten maar omdat ze niet niet meer passen πŸ˜‰

Spring ik nu op mijn fiets en wens u een fijne ochtend!

17 thoughts on “Zwembad

  1. HΓ© wat leuk dat je weer terug bent in Blogland! Ik moest laatst nog aan je denken toen het weer mooi weer werd. Want word jij niet juist een beetje somber van steeds maar zon?

    Je zwembad klinkt helemaal geweldig. Superleuk dat dit zo'n fijn punt in je week is geworden.

    Like

  2. Echt hartstikke stoer en knap dat je iedere dinsdagochtend bent gaan zwemmen en dat ook nog eens volhoudt! Zwemmen is natuurlijk ook fijn om te doen (alleen jammer dat je er zo nat van wordt :-)).

    Like

  3. Ik neem me petje voor je af, ik heb zelf een blauwe maandag op trimzwemmen gezeten en dat was behoorlijk pittig. Ik had het idee dat ik zelfs zweette in het water haha, kwam er met een rooie kop uit πŸ˜‰

    Like

  4. Super, wat moet dat goed voelen. Mijn zwempogingen vorig jaar zijn op niets uitgelopen, ik wilde te snel te veel. Nu ben ik met de fysio voorzichtig begonnen met oefeningen doen en ik heb terwijl ik dit tik overal spierpijn. En dat voelt goed πŸ˜‰
    (ps: andere account maar min of meer is vh Spaarcentje/WelenWee)

    Like

  5. Daar moet ik ook heel erg op letten. Ik ben eerst begonnen met medische fitness en toen heel langzaam is deze ochtend erbij gekomen. Ik lonk nog wel eens naar een extra uurtje maar doe het niet want ik ken mezelf dan doe ik weer te veel en is de lol eraf.

    Like

Geef een reactie

