Van de regen in de drup

Misschien herinnert u zich ons buren die zo graag aan auto”s knutselden? Dat wij daar regelmatig een bezoekje aan brachten om ze te vragen om rekening met ons te houden. Dat hun hobby, zoals zij dat noemden nogal buitensporig veel werd beoefend en door vele mensen die daar over de vloer kwamen?

Een aantal maanden terug hebben wij de wethouder een brief gestuurd en alles, het hele dossier opgeschreven en hem om een reactie gevraagd. Nu had ik dit niet op zomaar een moment gedaan maar twee dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen.
De goede meneer beloofde heel veel en wij waren het zo zat hier. Wij konden nooit meer in onze tuin zitten zonder in de herrie te zitten van autoknutsels of in de geur van verf, omdat er van allerlei onderdelen gespoten werden.

Ik stuurde de brief via de mail en een uur later had ik bericht terug. Hij vond het allemaal vreselijk voor ons en ging het uitzoeken. Hij zou een stadsdeelmanager sturen. De stadsdeelmanager stuurde een alleraardigste man die ons persoonlijk kwam opzoeken en het uit ging zoeken.
Dat was op een vrijdag, sinds deze vrijdag hoorde wij niets meer bij ons naast.

Na drie weken van enorme rust en voorzichtig weer in de tuin te hebben gezetten belde de meneer van de gemeente ons jubelend op. De buurman bleek ruim 20 auto”s op zijn naam te hebben staan. Drie garage”s te hebben en zoveel professionele apparatuur dat het een bedrijf was. En een bedrijf mocht niet in een woonwijk dus de meneer kreeg een vervangend pand aangeboden (ver weg 😉 en mocht niets van dit al meer in de garage of tuin doen.
U begreep euforie en feest in huize Williams!

Meneer Williams bouwde van enthousiasme de veranda af en ik beitste in twee dagen tijd alles. We zette er meubels in en we konden weer genieten van het buitenleven. Dit was genieten!
Tot nu toe hebben de buren twee keer een feestje gegeven, en schijnen ze in de tuin een moestuin te hebben aangelegd , geen punt toch ?

Toen verdwenen er hortensia’s uit onze voortuin.In eerste instantie waren wij wat verbolgen en baalden enorm . Maar toen werd een rozenstruik helemaal los geknipt en meegenomen. Wat een flauwe acties dachten wij, maar hadden niet het gevoel dat onze buurman hier iets mee te maken had. De buurman is niet gelukkig met onze actie maar dit soort dingen?

Nu wil het geval dat wij schuin tegenover ons een oudere meneer hebben wonen die drie jaar geleden weduwnaar is geworden. Heel onverwachts overleed zijn vrouw, net nadat hij met pensioen ging. Vreselijk zeg, ik maakte af en toe een praatje en dat was het. Maar de meneer stortte zich helemaal op onze buren met de auto”s. Dat werden zijn vrienden, het was een zeer eenzijdige vriendschap begreep ik al snel want onze buren staken enorm de draak met hem.
Twee weken geleden liep de meneer in kwestie op Meneer Williams af, ik ga een geluidsstudio beginnen riep hij van verre. Meneer Williams dacht dat de meneer misschien nu echt oud werd.

Inmiddels heeft hij al overal verteld dat de geluidstudio er is om ons dwars te zitten, want wanneer hij de muziek voluit zet kunnen wij elkaar in de tuin niet verstaan. De wijze oudste dochter zei al sussend, laat maar de meneer wil aandacht en als je die niet geeft waait het over. Maar als je de hele middag lets twist again hoort op niveautje disco..dan heb je het gauw gehad.
Vanmiddag deed hij het weer, hij liep ook over straat rond en op gegeven moment hoorden wij hem praten met onze overbuurvrouw. Haar man was jarig en zij hadden feest. Veel bezoek wat in de tuin zat en last had van de muziek…Zij praatte heel rustig met hem en hij zette de muziek uit.

Toch voelt het als van de regen in de drup komen..alhoewel..ik heb een stem waar een kraai nog van weg zou vliegen en van de week zette hij het nummer stand by me op. Dit nummer heb ik toch vaak meegezongen in mijn jeugd. Dus ik hing de was op en zong mee op luide toon. De muziek ging eerst zachter maar ik zong op luid volume mee, de muziek ging uit en de deuren gingen dicht.
Ik overweeg toch een karaoke set aan te schaffen, blaas ik hem zo weg 😉

11 thoughts on “Van de regen in de drup

  1. Ik kan me je irritatie echt zo goed voorstellen. Hier buren die vreselijk lawaaierig zijn en graag de radio in hun tuin aan hebben. Weg rust…Er iets van zeggen helpt maar heel kort.

    Like

  2. Wat een akelige treiterkoppen heb je toch .Straks kunnen jullie weer aan de gang met die overlast ,bah!! Onze buurman had ook al tegen buren verkondigd dat hij ons helemaal gek zou maken ,helaas kwam hij van een koude kermis thuis en moest zijn huis uit .Nu hebben we een fijne buurvrouw gelukkig! Sterkte gewenst ,Elisabeth

    Like

  3. Je staat sowieso 1 – 0 met je oude buren, om het maar even bij voetbal te houden 🙂 En volgens mij waait die oude baas zijn kabaal wel over. Hij kan het gewoon niet uitstaan dan zijn “vrienden” vertrokken zijn. Maar je buurvrouw zal óók geluidsoverlast hebben, want zij woont ernaast! Eigenlijk zou je het als volwassenen bij een kop koffie uit moeten kunnen praten, maar ja, die man voelt zich waarschijnlijk ge…eh… je-weet-wel. Maar je kan ook moeilijk eieren tegen zijn raam gaan stukgooien, want dat maakt jou ook “crimineel.” Ik hoop van harte dat het met een sisser afloopt.
    Liefs Kakel

    Like

  4. Allereerst ben ik zo blij dat je weer tergu bent. Ik dacht vaak aan je.
    Ten tweede, ppfff alleen bij het lezen van dit soort verhalen krijg ik t benauwd. Bij ons was t dus van smorgens vroeg tot 8 uur s avonds gejank en gegil en nu die koters groter zijn valt t mee maar t is echt een ramp geweest.
    We wonen vlakbij een speeltuintje en ja dan hoor je veel want er word niet meer aan kinderen geleerd dat ze rekning meoten houden met anderen maar dat is niet zo erg als dat van die buren. En erover praten, heb ik dus gedaan, heel voorzichtig en zij heeft overal rondvertelt dat ik haar en haar kids bedreigd heb en tegen haar deur aangeschopt heb.
    Goed ik blijf zeggen dat we veel te veel op elkaar wonen.
    Tuurlijk wil je een muziekje in je tuin, of aan je brommer sleutelen, of een haan bij je kipjes maar dat gaat dus niet in een woonwijk dus aanpassen moet gewoon maar rekening houden met elkaar is ver te zoeken.
    Dikke knuffe omdat je terugbent

    Like

  5. Wat een verhaal! Ik was helemaal aangenaam verrast door de goede actie van je wethouder en hoe goed het werd opgelost. Wat vervelend dat er dan een andere buurman is die zo vervelend doet. Die man zal het wel moeilijk hebben met zijn pensioen en het verlies van zijn vrouw, en het spoor bijster zijn.

    Hopelijk komt hij snel bij zinnen!

    Like

Geef een reactie

