Krullen

Vanaf dat de jongste zijn haren begonnen te groeien had ie een prachtige bos met krullen. Het maakte hem apart van de anderen en veel mensen wilden altijd even aan zijn haar voelen.
Als kleintje vond hij dat allemaal niet zo erg maar naarmate hij groter werd en de jongens om hem heen stoere kapsels kregen begon hij te vragen of de krullen er af mochten.

Mama, mijn beste vriend heeft een heel mooi kapsel kijk maar, met zigzag en kort en ..Jij hebt mooie krullen zeiden wij dan. Het prachtige haar vergde heel veel onderhoud en toen ie kleiner was, waste ik het en hielp hem mee maar nu hij ouder wordt wil hij (uiteraard!) niet meer dat zijn moeder of vader hem helpt met haren wassen en verzorgen.

Om eerlijk te zijn keek ik al een jaar tegen een beetje onverzorgde wilde krullenbos aan. Toen ik vorige week er een rastapluk uitknipte omdat hij zijn haar niet goed waste, een beetje ongeduldig is met de borstel..was voor mij de maat wel vol.
Je gaat naar de kapper! Zijn ogen begonnen te glanzen ..mag het eraf? Prima zei ik, het mag er af, kies maar een kapsel wat jij mooi vindt.

Ik maakte de afspraak en hij ging naar de kapper met zijn vader…toen ie terug kwam was het net alsof ik een ander kind had gekregen!

Hij vindt het super, ik moet eerlijk zeggen dat ik het hem ook heel leuk vind staan. Zijn beide zussen zijn er helemaal sip. Stoer liep hij gisteren de straat op, hee hoorde ik hem tegen een buurjongen zeggen. Zijn stem leek zwaarder en hij liep ook anders.
Vanmorgen keek hij in de spiegel, smeerde er mousse in en het zat perfect!

Als je haar maar goed zit dacht ik gelijk! Ga ik nu de kapper met een bezoek vereren.

11 thoughts on “Krullen

  1. Wat grappig je verhaal over zijn verandering. En wt een herkenning bij je vorig verhaal. soms zit ik eraan te denken om weer alleen te gaan wonen. Lijkt me zo heerlijk. Stom natuurlijk want we zijn maar met zn teeen en ruimte zat om je terug e trekken e daarbij is Lief regelmatig op stap maar toch….. liefs en denk goed aan jezelf en problemen laten bij wie ze horen zou mijn man zeggen. Behalve als t je kind of man betreft natuurlijk.

    Like

  2. Eeeeejjj mevrouw williams is terug…wat leuk, heb gelezen dat je afgevallen bent, dat je nu eet zoals wij eten, geen brood en unileverzooi meer, ook geen suiker meer? Alleen, ik val er niet van af, dat vind ik af en toe best oneerlijk, ik kwam 1 kg per maand aan door medicijnen, en eer je daar erg hebt…..maar die Kilo's gaan er bij mij niet meer af…..het haar van je zoon is prachtig…ik vind het heel mooi staan, hij hoeft er geen spijt van te hebben…..ik heb nog niet alles gelezen hier, maar dat komt nog wel.

    Like

Geef een reactie

