Respect

Beste meneer Timmermans,

Om politiek geef ik niet zoveel, ik vind het vaak zakkenvullers en onmenselijke mensen achter een bureau. Politici zijn voor mij wolven in schaapkleding.
Ik weet ook weinig van wie op welke post zit en om heel eerlijk te zijn had ik nog nooit van u gehoord.
Misschien is uw naam wel eens gevallen maar nooit heel bewust blijven hangen.

Toen het vreselijke nieuws vorige week donderdag kwam, zag ik u en ik begreep wie u was. U bleek de minister van buitenlandse zaken te zijn. U sprak met uw collega’s en met allerlei autoriteiten maar verder was u voor mij gewoon de man van buitenlandse zaken.

Totdat ik u hoorde spreken voor de veiligheidsraad. U werd voor mij een persoon, met een hart en met gevoel. U straalde oprechtheid uit en uw woorden raakten mij diep in het hart.
Een bijzondere man dacht ik, dat zie je niet vaak in de politiek.

Vandaag zag ik u een nabestaande omhelzen, ik zag u bemoedigend praten en steun geven. Maar wat mij het meeste raakte was toen u wegliep met uw collega van defensie en zij een arm om u heen sloeg. Want om steun te geven is het zo belangrijk om het zelf ook te krijgen. En u liet het toe, u had onmeunig verdriet zoals wij dat hier in de buurt zeggen en u was vreselijk van slag.
Veranderen doet u niets aan de situatie maar de manier waarop u er mee omgaat, daar kan ik alleen maar 1 woord op zeggen..respect meneer Timmermans.

Ik wens u sterkte en ik denk dat vele mensen steun en troost bij u kunnen halen!

Met vriendelijke groet Mevrouw Williams

8 thoughts on “Respect

  1. Ik ben het helemaal niet eens met je mening over politici. Het is een hondenbaan en de meeste politici zijn bewogen en betrokken mensen. Je moet het maar willen: besluiten nemen die altijd mensen tegen je in het harnas jagen.

    Dat gezegd hebbende, ;-), ik ben het volledig met je eens waar het het optreden van Timmermans betreft.

    Like

Geef een reactie

