Vergane glorie

Daar zit je dan, op een terras zomaar op een dag in de zomervakantie. Je ziet er ongeschoren uit, onverzorgd en elke vrouw krijgt van jou de ik-wil-je-direct-hier-en-nu blik. Zelfs naar mij kijk je zo, totdat je je realiseert wie ik ben.
Ik had je direct al in de peiling want ik kom je door de jaren overal en nergens tegen.

Je bent de grote broer van mijn vriendin van de basisschool en je was knap en ouder. Ik keek tegen je op zoals je dat vaak doet op die leeftijd. Je blijkt een enorme pestkop te zijn en je zusje huilt regelmatig na je pesterijen. Nu zou ik je een bully noemen, toen was je een pestkop.

Jaren later breng ik vol trots mijn oudste naar school en sta je voor een hogere groep. Ik herken je direct, weinig veranderd, je bent een enorme vrouwenmagneet. Ik zie in je de pestkop van vroeger. Je papt het aan met de juf van groep 3 terwijl je vrouw twee hele kleine kinderen heeft. Ik vind je nog steeds dezelfde kwal als vroeger maar dan op een ander niveau.
De andere moeders kwijlen over je, maar ik vind je nog steeds walgelijk

De juf van groep 3 trapt erin en vrolijk gaan jullie verder. Er komen weer 2 kinderen en je bent voor de buitenwereld een geweldige man en vader. Maar tijdens het uitgaan zie ik hoe je aanpapt met een andere collega en je hoogzwangere vrouw staat een stukje verder op.

Een invalbaan geeft mij een hele leuke collega, een jonge lesbische juf die stapelgek is met kinderen. Ze weet wat ze wil en jij komt langs. Ze blijkt je te kennen en gecharmeerd van je te zijn. Ik ben stomverbaasd…ben jij zo charmant?
Ik zie een verveelde knappe kerel die alleen maar jaagt en jaagt..niets charmant aan.

De jonge juf valt voor je, en leeft samen met je . Ik heb geen respect meer voor haar, ik snap haar van alle vrouwen in de wereld nog veel minder.
Dan vertelt de middelste dat een van je dochters vaak bij haar in de winkel komt en er apart uitziet. Ik gluur op facebook bij haar en zie je staan.
Mijn nieuwsgierigheid overwint en ik bekijk je facebook, de leuke jonge juf is weg, heeft een leuke lieve vriendin zie ik snel en jij…bent alleen…

Daar zit je dan , in je eentje te hunkeren op het terras, je uiterlijk is niets meer van wat het is. Je bent een oude verlopen vent, vergane glorie. En ergens diep in mijn hart zit een stukje wat zegt, eigen schuld, dikke bult!

8 thoughts on “Vergane glorie

  1. vrouwen trappen wel vaker ergens in, ik in een man die na achteraf bleek overal over liegt, toen wij een relatie hadden vertelde hij mij vaak over zijn ex en een ex vriendin en over kennissen die misbruik maakten van zijn goedheid en ik , ik geloofde alles wat hij vertelde en leende hem geld, want ik wou laten zien dat ik niet zo was, later na dat hij onze relatie beeindigd had , zonder mij mijn geld terug te geven , kwam ik erachter dat hij degene is die van anderen misbruik maakt,alle mensen die hem zogenaamd zo slecht behandeld hadden wilde hij niet meer zien, maar inmiddels heeft hij weer met al die mensen contact, omdat hij ze weer gebruiken kan, ook zijn huidige vriendin werd aan alle kanten belogen door hem, maar waar ik hem maar een paar honderd euro leende is zij nog goedgeloviger geweest en heeft hem geholpen zijn laatste huis te kopen. ik hoop voor haar dat hij haar niet nog steeds belazerd. ik ben blij dat ik op tijd doorhad hoe hij echt in elkaar zit. het rare is dat mensen of hem niet willen zien zoals hij is of misschien gebruiken ze hem ook wel en worden ze er allemaal beter van.

    Like

Geef een reactie

