Wandelen

In 2007 kwam de nu inmiddels oude hond bij ons, ik wilde graag een hond want ik houd van wandelen en dat raakte wat in het slop omdat ik niet meer kon hardlopen.
Ik vond het altijd heerlijk om hard te lopen, en om te spinnen (op een spinbike ) voordat iedereen denkt dat is een bijzonder combinatie 😉
Een nekblessure en een overijverige fysiotherapeute schakelde mij helaas uit voor deze twee takken van sport.
Dat wordt m niet meer zei de huisarts toen ze naar de foto”s van mijn nek keek.

Uren kon ik wandelen met de oude hond en ik vond dat ook enorm gezellig maar wandelen in de stad en in een stadspark is leuk maar houd wel een keer op.
De jaren van ziek zijn volgde en ik worstelde soms al met een blokkie om.

Bijna 2 jaar geleden kwam de kleine hond, ik ging wat meer lopen maar nog steeds niet van harte. Dat werd ook moeilijker omdat ik steeds zwaarder werd. Op het laatst was een rondje wandelen goed voor drie liter zweet op de rug en het gevoel bijna neer te vallen.

Toen het roer om ging vorig jaar november , begon ik met drie keer per dag te lopen met de hondjes, kleine stukjes..ik was doodlam in het begin maar gelukkig ging mijn conditie snel vooruit en verloor ik snel gewicht waardoor ik regelmatig langere stukken kon lopen.

Deze zomer zei meneer Williams, zullen we eens samen wandelen maar dan een stuk verder in onze streek. Ik was gelijk helemaal blij want ook Meneer Williams kan de lichaamsbeweging goed gebruiken.
Inmiddels wandelen we steeds vaker, en heeft meneer Williams zelfs heuse wandelkleding aangeschaft.
We bekijken routes, en struinen bossen af, in gezelschap van de kleine hond. De oude hond is zo oud, die kan dat niet meer en..er moet toch iemand het fort bewaken 😉

Meneer Williams heeft mij 1 ding laten beloven, geen wandelvakanties, dat vind ie niet leuk. Geen punt denk ik, vorig jaar vond ie wandelen ook niet leuk 😉

13 thoughts on “Wandelen

  1. De vakantieplanning voor meneer Williams ligt al vast … en heerlijk lijkt me dat een wandelvakantie. Hardlopen is hier ook geen optie meer en verwacht eigenlijk ook geen groen licht meer te krijgen, maar lekker stevig doorwandelen lukt steeds beter en een uurtje met Guus op zijn korte pootjes vind ik ook al prima. Zolang er maar 'beweging' in zit!

    Like

  2. Het is heerlijk om lekker rond te kunnen struinen. In vakanties deden we niets anders. Soms gingen Lief en ik ook een weekend wandelen. Zetten we de auto ergens neer, stapten op de trein en liepen daarna terug naar de auto. Ik kan het jullie van harte aanbevelen!
    Sinds mijn vermoeidheid is het er niet meer van gekomen. Fijn dat Gupta jou wel heeft geholpen.
    Liefs Kakel xxx

    Like

  3. Waarschijnlijk stelt meneer Williams zelf een wandelvakantie voor, volgend jaar 😉
    Ik ben ook dol op wandelen en het gaat ook (lang leve Gupta) steeds beter.

    In het voorjaar wil ik zover zijn dat ik op vakantie een paar echt grotere wandelingen aankan. Ik heb geen hond helaas maar sleep man en kind vaak mee dit het ook leuk vinden. Door de weeks loop ik alleen.

    Like

Geef een reactie

