Griep en nasleep

Blogde ik vorige week nog heel enthousiast over het wandelen, begon het dinsdag in mijn buik te rommelen. Nu maak ik mij daar niet gelijk zorgen over maar het is sinds ik alles kwijt ben in de buik een unicum als de darmen van slag raken. Dan moet ik ongeveer 10 ongebakken tartaren hebben gegeten of de hele notenvoorraad bij de notenboer. Mijn darmen zijn van mijn lijf het relaxte gedeelte, die maken zich niet zo gauw druk 😉

De woensdag hakte er in met een enorme migraine aanval , waarvan ik dacht dat het kwam omdat ik mij misschien een tikkie te druk had gemaakt, en de donderdagochtend deed ik nog een beetje wankel een aangepaste fitness. Het ging allemaal niet van harte meer.
Nu had ik voor zaterdag hele leuke plannen, ik zou naar Groningen gaan, leuke workshop volgen en daarna lunchen met een vriendin uit het hoge noorden. Ik nam mij ook voor ziek zijn was verleden tijd…

Vrijdag lag ik als een wrak op de bank, maar nam ik mij voor, als ik nu vandaag heel rustig doe, ben ik morgen weer enorm opgeknapt. De hele nacht spookte ik rond, met vreselijke koorts…niemand die mij heeft verteld dat koorts in de overgang doet lijken alsof je continu opvliegers hebt! Na een hel van een nacht stond ik naast mijn bed te wankelen en moest met pijn in mijn hart afbellen.

Nu kan dit gebeuren maar met mijn “geweldige”gezondheid gebeurd dit vaker. En ik vind het steeds vervelender, want wat wilde ik graag naar deze leuke afspraak toe!
Ik heb het hele weekend op de bank doorgebracht, met koorts, hoesten alsof ik een verstokte roker was en de zakdoeken waren niet aan te slepen.

Een griepje of flinke verkoudheid, what”s in the name, vermoeit de gezonde mens altijd al, maar het hakt er bij mij dubbel zo hard in. De vermoeidheid is op dit moment gewoon weer helemaal terug, echt even puntje enorm onder nul. En ik moet het weer rustig opbouwen..en daar ben ik niet zo goed in. Want ik ging zo goed, voelde mij zo fit, was zo blij en…nu moet ik tig stappen terug doen.
Een rondje met de honden doet mij hijgen als een oud bospaard, en het slapen is zo slecht, en van de weeromstuit at ik een enorme gevulde koek die helemaal verkeerd viel en ik er zo ziek als een hond van werd.

Al met al…niet happy…. Maar ik zou Mevrouw Williams niet zijn als ik het tij niet liet keren. Gisteravond heb ik heerlijk fikkie gestookt met de jongste. We hadden nog heel veel oud hout over en we zijn heerlijk bij de vuurkorven gaan zitten. De buurvrouw kwam nog vertellen over Afrika waar haar man vandaan komt en al met al werd het een gezellige avond.
Het komt weer goed, dat weet ik wel, maar het duurt altijd veel te lang….

10 thoughts on “Griep en nasleep

  1. Iedere keer je beroerd voelen is voor ons weer een soort straf omdat we al zo vaak en altijd rekening met ons lijf moeten houden. Ik begrijp je frustratie en leef met je mee maar inderdaad over een paar dagen zal je zien dat de achteruitgang hartstikke meevalt. nog even geduld aub. liefs

    Like

  2. Tsja, je weet waarschijnlijk al wat ik zal gaan zeggen dus daar komt ie: heul erg herkenbaar. Je ziek voelen en wat stapjes of gewoon eigenlijk grote passen terug uit zetten went echt nooit. Probeer er rustig onder te blijven want het is gewoon opnieuw wachten-tot-weer-het-beter-gaat-tijd.

    Like

  3. Gun jezelf de tijd om weer het ventje te worden. Zeker na je “vermoeide periode” weet je hoe belangrijk dat is. Ik ben blij dat je in ieder geval met je zoon en buurvrouw een gezellige avond hebt gehad, al was dat dan later in de week.
    Liefs en een beterschapsknuffel,
    Kakel

    Like

Geef een reactie

