Grenzeloos verliefd

Af en toe als ik het tref kijk ik naar grenzeloos verliefd. Ik kan mij zo verbazen dat Nederlandse meisjes die al whats append afscheid nemen van hun ouders (die in een luxe huis wonen) om naar de liefde van hun leven te vertrekken.
Je volgt ze dan in een ver warm land waar ze in een gebouwtje wonen wat hier gelijk onbewoonbaar werd verklaard en de gezondheidsdienst zou zich er direct over buigen want het riool lag toch ook nog open.
Vaak wonen ze daar met hun hele schoonfamilie en het enige prive wat ze samen hebben is slapen achter een gordijntje terwijl de rest van de familie , toch gauw een stuk of 20, in de dezelfde ruimte zitten.

Ik ben een echte Nederlandse vrouw denk ik, gewend aan alle luxe hier in Nederland. Ik kom een vertrek binnen en doe de lamp aan, slapen doe ik op een boxspring in een heerlijke slaapkamer met schone lakens. Douchen kan ik wanneer ik wil en mijn schoonfamilie woont fijn aan de andere kant van de stad.
Ik houd ervan dat ik weet dat rood stoppen is bij het stoplicht en dat als iemand jarig is ik diegene een hand geef en feliciteer.
Mij zou je met nog geen 10 paarden een andere kant op krijgen zei ik van de week stoer tegen de middelste.

Maar dat is niet helemaal waar…want Mevrouw Williams is namelijk ook grenzeloos verliefd geweest. In haar jonge jaren ontmoette zij een leuke jongen op vakantie die uit Ijsland kwam. De jongen en mevrouw Williams waren enorm verliefd en huilden tranen met tuiten toen de vakantie was afgelopen.
De jongen schreef allemaal hele lieve brieven en uiteraard schreef ik terug.
Maar toch..ik ging weer hier verder en de herinnering zakte wat weg en ik kwam andere leuke jongens tegen. Toen schreef de jongen dat hij naar Nederland kwam en hij mocht bij ons thuis logeren.

Spannend vond ik dat! Maar wat een tegenvaller was dat toch want hij was nog steeds die leuke jongen, maar ik merkte dat ik toch verder was gegaan. We hebben wederom een hele leuke tijd gehad en hij is terug gegaan naar Ijsland en dat was het.
Tot dat facebook kwam, en ik hem opzocht. De leuke jongen was nu een hele leuke man, en woont Londen. Hij heeft de hele wereld over gereisd en overal gestudeerd. Hij is nu een bekende architect.
We hebben gemaild en hij was nog steeds aardig. En leuk om te zien (ook niet verkeerd 🙂 maar toch..het is goed zo. Het was een spannend avontuur en leuk om te vertellen aan je kinderen bij een goed glas wijn.

En ik denk dat misschien wel meer mensen uit grenzeloos verliefd dat zouden moeten doen 🙂 genieten van nu en toch verder gaan met je leven. De herinnering is nu zoet en leuk , en daar ben ik blij mee.

10 thoughts on “Grenzeloos verliefd

  1. Wat een leuk verhaal en fijn dat het een zoete herinnering is geworden. Gelukkig ben ik zelf nooit grenzeloos verliefd geweest, alhoewel, ik ben getrouwd met een marinier die de eerste tien jaar van onze verkering/huwelijk meer ergens anders was dan thuis.

    Like

  2. O wat een mooi verhaal!

    Ik ben ook wel eens verliefd geweest op een Deense jongen, maar besefte toen al dat ik geen persoon ben om ver weg te reizen (zelfs niet naar een beschaafd europees land)… en hij hier… veel te veel gedoe 🙂

    Ik kijk we graag naar dat programma trouwens. En snap helemaal wat jij bedoelt.

    Like

  3. Haha: “mijn schoonfamilie woont fijn aan de andere kant van de stad.”
    Grenzeloos verliefd is me wel overkomen, maar gewoon op Man, die ik leerde kennen als collega. Vond ik al ver genoeg 😀 In het buitenland waar ik als single ging fietsen, keek ik nooit naar het andere geslacht. Het idee verliefd te worden op iemand zo ver weg, leek me mateloos onhandig. Nu denk ik weleens: nou, een leuke Italiaan of Noor, hihi…
    Leuk blog!
    Liefs Kakel

    Like

  4. Moet er ook niet aan denken om ergens in de sloppenwijken te moeten wonen hoor, grote liefde of niet…dan maar niet.
    En dan komt Dochter hier met de mededeling dat ze in London wil gaan wonen met Vriendje….gelukkig is ze nog maar 13 😉

    Like

Geef een reactie

