Vakantie

U kent mij als een gezworen huismus, een dagje weg vind ik leuk maar eigen bed, roep ik altijd is goud waard! Kreeg ik drie weken geleden een uitnodiging van een vriendin om met haar een paar dagen door te brengen in een appartement in Harderwijk.
Niets hoeft alles mag, zei ze gelijk en als je toch niet wilt komen logeren dan snap ik dat helemaal.

Meneer Williams riep gelijk, moet je doen, is goed voor je en de kinderen riepen gelijk pizza en patatdag πŸ˜‰ en ik dacht, eigenlijk heb ik wel heel veel zin. Ik wil wel eens Mevrouw Williams zijn zonder van alles om mij heen, ik wil wel uren kunnen kletsen met de vriendin die in het dagelijkse leven aan de andere kant van het land woont.

Ik stuurde haar dapper het bericht, ik kom op dinsdag en ik ga donderdag weer weg. Zo dacht ik, dat heb ik goed geregeld, nu alles er om heen. Zo had ik in geen jaren alleen gereisd, uiteraard ging op de heenreis alles mis, vertraging met de trein, aansluiting gemist..wat een voordeel had want nu kon ik op mijn gemak plassen in de overstapplaats.
En zo kwam ik vorige week dinsdag aan in het zonovergoten Harderwijk.

De vriendin stond al relaxt te wachten en vanaf het moment dat we elkaar zagen was het gezellig. We lunchten in Harderwijk en kwekten en zagen alles. We winkelden, ik kocht kleren en lingerie in mijn maat πŸ˜‰ ook niet onbelangrijk want ik heb nog veel slobberkleding. Ik kocht zelfs een sexy jurkje om daar mee uit eten te gaan. We zaten sΓ‘vonds te eten aan het Veluwemeer, buiten in de zonsondergang.
We bezochten Bataviastad (duur….) en we bezochten Zeewolde, zaten daar heerlijk op een terras.

Ik leerde mijn vriendin (die geen kinderen heeft) dat je het beste kan zwemmen in een dergelijk park rond zes uur want dan liggen alle ouders/grootouders op apegapen en willen ze eten en de kinderen naar bed. We hadden het hele zwembad alleen voor ons zelf!
We gingen vaak uit eten, en we hebben heel veel gewinkeld, gepraat, en gelachen en ik heb er nog een dag aan vast geknoopt.

Opgeladen reed ik terug naar huis, in mijn nieuwe sexy jurkje met nieuwe lingerie en werd opgewacht door een enthousiaste Meneer Williams. De hele avond had ik een jongste tegen mij aangeplakt en de middelste was zichtbaar blij dat ik er weer was.
Ze waren hier niet verhongerd of hadden het huis laten afbranden, ze hadden gewoon doorgeleefd zonder mij en dat vond ik heerlijk om te zien.

Volgend jaar gaan we een week samen weg, de vriendin en ik. Ik kan mij er nu al op verheugen, wel bij winkels in de buurt hebben we gezegd want we zijn dol op winkelen samen ;-).
En mijn vermoeidheid? Die kickte in het weekend in, zo heftig maar daar had iedereen blijkbaar al rekening mee gehouden want de mannen kookten en ik heb heerlijk twee dagen geslapen en bank gehangen πŸ˜‰

20 thoughts on “Vakantie

  1. Goeie actie van je! Zowel het weekend naar Harderwijk als je “vervolgafspraak.” En ze hebben je thuis fijn gemist…daar doe je het ook een beetje voor πŸ˜‰ Fijn dat je zo genoten hebt, ik ben blij voor je <3
    Liefs Kakel

    Like

Geef een reactie

