Hallo mooie man!

Herfstvakantie! De jongste wil dan het liefst elke dag wat doen. We weten dit altijd erg in te perken maar omdat ik een redelijk energiepeil heb besloten we een dagje uit te plannen.
Een reisje met de trein in het pluche van de eerste klas naar Utrecht!

Naar de Da Vinci tentoonstelling in het prachtige oude postkantoor Neude. Het zag er veelbelovend uit en zo zaten we vanmorgen om kwart over 9 , gewassen en gestreken in de trein.
We zoefden rond 11 uur Utrecht binnen en kregen de tip om te lopen naar Neude. Door de nog bijna verlaten binnenstad van Utrecht liepen we over de Oude gracht naar Neude.

Op de Oude Gracht waar de zon scheen en het uitzicht prachtig was stond een bloemenkraam. Een knappe oudere grijzende man groette mij vriendelijk en ik groette vriendelijk terug. De jongste stond op de brug en was zeer foto waardig. De meneer glimlachte nog eens en ergens ging er een belletje rinkelen maar man en kind trokken meer aandacht.

Ik maakte foto”s , bewonderde het uitzicht op de Dom en de meneer fietste langs met een grote bos bloemen. Wederom knikte hij vriendelijk. Toen we voor het postkantoor stonden viel het kwartje ineens..die mooie meneer was Derek de Lint!
Nou ja…zei ik tegen Meneer Williams dat was gewoon Derek de Lint, maar ja ..de boerentrien uit het Oosten zag alleen de gracht en haar zoon en man op de brug 🙂

Maar wat had ik nu gedaan als ik hem direct had herkend, ..ik denk eigenlijk niets anders, ik had hem vriendelijk gegroet en verder niets. Ik ben een schijtlaars hoor, en daarbij denk ik dan..wat zou ik hem moeten zeggen…hallo mooie man?
Nee hoor, ik vond het zo leuk en het dagje Utrecht was ontzettend leuk!

17 thoughts on “Hallo mooie man!

  1. Haha!

    Klinkt als een zalig dagje! 🙂

    Ik heb door mijn werk in de horeca veel BN'ers ontmoet en het waren gewoon mensen die kwamen eten. Net als de rest. Ik heb ze ook nooit anders behandeld of voorgetrokken. Ook niet lastiggevallen met het vragen van handtekeningen ofzo, ze zaten daar nl lekker vrij te zijn.

    Like

  2. Ik ben weleens naar iemand toegelopen en gezegd; ik ken jou ergens van maar weet niet waarvan. Hij iwst t ook niet. Bleek dus ook een bekende N. te zijn.
    Wat leuk dat Derek zo aardig was. Ik vind hem leuk en als je dan een aardig verhaal over hem hoort vind ik dat leuk. Stom maar waar. liefs.

    Like

Geef een reactie

