Bizar

Stel..u loopt een winkel naar binnen en vraagt aan de verkoopster of ze het paar sokken wat u zoekt ook nog in het blauw heeft? Wat verwacht u dan, ik persoonlijk verwacht dat ze dan zegt, ja die heb ik nog of nee , die zijn uitverkocht of komen volgende week weer binnen.
U zit er niet op te wachten dat iemand naast u zegt, blauwe sokken, meid doe niet zo moeilijk neem bruine die zijn er genoeg, een tweede merkt op dat ze ook altijd bruine sokken draagt en dat u nu wel heel beperkt bezig bent door alleen blauwe sokken te willen.
Inmiddels voegt er zich een derde aan toen die vindt dat u totaal geen respect toont voor het heden ten daagse modebeeld om blauwe sokken te willen en u zelfs agressief bejegent. Dan komt nummer vier er aan, die roept dat iedereen nu rustig moet doen want zo gaan we niet met elkaar om. Alle drie de eerder genoemde mensen draaien zicht plotsklaps om naar nummer 4 en beginnen nu op luide toon te roepen dat zij zich wel heel onsympathiek opstelt. Hoe durft zij, nummer 5 die eerst niet te zien was omdat ze zich verdekt had op gesteld sluipt nu ook naderbij en laat vallen dat dit al de tweede zaak is waar u bent geweest voor blauwe sokken.

De chaos is compleet in de winkel, er blijft geen detail onbesproken en eindelijk na uren kunt u het pand verlaten en vraagt u zich buiten af ..maar ik vroeg toch alleen maar om blauwe sokken?
Bizar denkt u, dit gebeurt nooit…en dat dacht ik ook altijd maar langzamerhand blijkt het op de sociale media schering en inslag te zijn.

Er wordt aan iemand een simpele vraag gesteld en er vallen een heleboel mensen over heen. De boel wordt opgejut en de vraag is inmiddels een brandende kwestie geworden , een heikel punt.
En net als vroeger ..wie het eerst huilt is zielig..
Drama”s ontstaan er, mensen schrijven snikkend hun grieven, sturen stiekem directe berichtjes met bedreigingen maar doen aan de oppervlakte gespeeld aardig…

Tegenwoordig denken mensen dat ze zich overal mee mogen en kunnen bemoeien. Overal wordt ongenuanceerd commentaar op geleverd, verhalen erbij gehaald waarvan niemand nog meer weet waar ze het over hebben.
En altijd vraag ik mij af..doen deze mensen dit ook als ze in de winkel staan te wachten en er iemand vraagt om een paar blauwe sokken?

12 thoughts on “Bizar

  1. Heb ik iets gemist? Of is het meer een algemeen schrijfsel? Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar het over gaat (en dat is niet vervelend bedoeld) maar als ik je schrijfsel nog eens over leest is dat misschien wel zo fijn.

    Like

Geef een reactie

