Indische man

Meneer Williams is een Nederlandse man, voor zover hij weet is er geen mixje aan toegevoegd. Toch denken heel veel mensen dat Meneer Williams van Indische afkomst is.
Het is een heel bijzonder iets want het is ook nog enorm hardnekkig verhaal en komt iedere keer weer terug 🙂

De jongste was een half jaar oud en lag in het ziekenhuis, zijn kinderarts (een Indische arts) sprak met Meneer Williams zoals twee mensen dat vaak doen die een zelfde cultuur delen. Ik vond het apart maar ach..maakt niet uit toch? Ik verbaasde mij over de donkerblauwe plek boven de billen van de jongste en vroeg de kinderarts hiernaar.
Heel verbaasd keek hij mij aan..maar dat weet je toch wel , alle Indische kinderen worden met zo”n plek geboren en krijgen dan hun kleur. Je man heeft dat ook gehad, soms zie je er nog wel eens wat van terug.
Ik was helemaal stomverbaasd, wilde nog zeggen maar mijn man is niet Indisch maar de goede man was er zwaar van overtuigd : Meneer Williams Indisch, dus de jongste ook.

Door de jaren heen hoorden we het vaker en als we bij vrienden op visite waren (zij is Indisch) werd Meneer Williams altijd voor familie aangezien.
Het werd gewoon hilarisch.

Toen ik vorig jaar naar de fitness ging hier in de buurt bleek er een mevrouw op te zitten die hier in de straat had gewoond. Ik vertelde waar wij woonden en gelijk zei ze oo, jij hebt een Indische man.
Inmiddels ben ik er klaar mee, iedereen die zegt dat Meneer Williams Indisch is laat ik in zijn waarde , maakt mij dat toch uit wat Meneer Williams is 😉

Vanmiddag zat ik op de fiets tijdens de fitness en kwam er een Indische mevrouw naast mij fietsen, naast haar fietste een Indische meneer. Ze hadden het over heerlijke gerechten en ik praatte mee dat ik bepaalde gerechten ook zo lekker vond.
Waarop de mevrouw tegen de meneer zei, zij weet dat wel, haar man is Indisch…ik zag ze laatst samen bij de winkel en dacht gelijk ja hoor een Indische man.

Ik dacht er even over na en knikte toen maar instemmend..het heeft toch geen zin. Dus als u denkt hee, Meneer Williams die is vast Indisch dan ziet u mij instemmend knikken hoor, ik doe geen moeite meer 😉

22 thoughts on “Indische man

  1. Hahaha, ja hier is manlief ook getint. Op vakantie in mediterrane landen spreken ze hem altijd aan op de blonde kinderen. Maar zijn “oorspong” wisselt van Turks, Grieks, Italiaans, Spaans tot Frans. We hebben er een hoop lol van. Daarentegen ben ik zo wit dat ik voor Britse wordt gezien.

    Like

  2. wij zijn (mijn broers en mijn zus) kinderen uit een gemengd huwelijk. Onze moeder was een Zwitserse en onze vader een Hollander. Onze oudtste broer werd en wordt heel vaak voor Indisch uitgemaakt en toen hij op kostschool zat kregen onze ouders een hogere wasrekening want Indische mensen hadden meer was. Jaren later zag ik een foto van een achter familielid uit Zwitserland en die had dezelfde trekken en kleur als onze oudste broer. Groetjes Cisca Servie

    Like

  3. Maar het kan toch heel goed dat er ergens bij een verre voorvader een drupje Indisch bloed ingeslopen is? Die kenmerken komen érgens vandaan.
    Ik heb zelf ordentelijke Hollandse kaaskoppen als ouders, maar ergens in de lijn terug zit een avontuurtje met een zigeuner (wil het verhaal). Dat kun je aan mij nog zien (en soms meen ik het te voelen…)

    Like

  4. Mijn oudste is vrij donker, wordt vaker aangezien voor iemand van Turkse komaf, maar is echt wel zoon van blanke Nederlandse moeder en vader (ja, echt, geen vreemde haan op de hoop :-))

    Like

  5. Hier een oom die van Italiaanse afkomst zou kunnen zijn met zijn donkere huid en roetzwarte haren. Maar zijn jongste broertje zou een Ier kunnen zijn; witte huid met felrode haren. De rest van mijn ooms en tantes zijn allemaal redelijk “normaal” qua huid en haar. Maar die Ier komt in iedere generatie terug, terwijl mijn voorouders toch echt van het Europese vasteland afkomstig zijn.

    Like

  6. Mijn man werd weleens voor een Fransman of een Italiaan aangezien. Ik voor een Duitse. Dat kan dan wel weer kloppen, ik heb Duitse voorouders. Al zitten die aan vaderskant en lijk ik meer op moederskant 🙂

    Like

  7. Wat apart zeg, dat iedereen dat denkt. En ook die blauwe vlek, die krijg je niet zomaar, dan moet er toch wel ergens een donkerdere buitenlands voorouder zijn naast die blanke genen? Stamboom al eens goed nageplozen?

    Like

  8. Ja haha, dat kan ook. Ik heb zo een nichtje, die opeens uit twee blanke blonde ouders donkere krullen had … net in de tijd dat dat er een tijdje een donkerharige Spanjaard bij haar moeder in huis was geweest…

    Like

  9. Vroeger niet de borst maar chocolademelk gekregen? Mijn meisjesnaam is een typische Duitse naam. Ik herken in alle toonaarden dat wij daar familie hebben. Geen flauw idee of dat zo is, ik maar wat 😉 Wie weet, heeft Mr Williams heel verre donkere genen.

    Like

  10. Hier ook twee getinte kinderen. Opa had het ook. Tegen mij zei een marktkoopman: Ga terug naar je Eigen land!!!. Ben puur Hollands. Heb niks gekocht bij hem.
    Groet, WIlma

    Like

  11. Hubbie is Indisch. Oudste zoon is hoogblond en lijkt van de melkboer. De andere twee zijn donkerder. Zij worden voor Turken of Marokkanen aangezien. Heel hardnekkig. Nu laten zij dat maar zo.

    Liefs Frederique

    Like

Geef een reactie

