Zeer bijzonder

“Goedemorgen slager, mag ik van u twee halfjes volkoren? Wat zegt u die verkoopt u niet? Waarom niet als ik vragen mag? Omdat u slager bent..en daarom verkoopt u geen brood. Weet u hoe u brood moet bakken? Dat weet u ook niet, zeker ook geen verstand van meel, of hoe lang he…en daar kom ik voor naar de slager..mooi prut hoor!”

Uiteraard weten we allemaal (alhoewel ik twijfel soms..) dat we bij de slager geen brood kunnen halen, dat is zo klaar als een klontje bij mijn weten.
Maar tegenwoordig krijg ik steeds meer het idee dat dat niet zo logisch is.

Ik mag graag een spelletje spelen op mijn telefoon, nummi heet het. Het is eigenlijk gewoon ouderwets rummicub maar dan online. Velen spelen wordfeud maar ik , de dyscalculist ten top speel nummi.
Ik speel met mensen uit de hele wereld en met bekenden. Nu krijg ik regelmatig een uitnodiging en ik kijk nooit naar profielfoto”s en dergelijke want dat interesseert mij niet.
Ik speel namelijk nummi om de nummi en nergens anders om.

Maar..dat zie ik blijkbaar helemaal fout. Nummi speel je om te gaan chatten (er zit een chatprogramma bij), om van een 23 jarige te lezen dat ie graag met je uit gaat. Al woon je aan de andere kant van Nederland.
Wat ik dan gelijk afkap, nummi is voor nummi.
Noem mij een autist of een star persoon of wat dan ook, ik vind nummi is voor nummi.
Gisteravond sprak mij iemand ook weer aan, een trotse 45 jarige vader die het zo spannend vond dat zijn dochters op hakken liepen (ik heb altijd gelijk de “goeie”te pakken hoor).
Ik heb deze meneer gelijk duidelijk gemaakt nummi is voor nummi en dat ik soort dingen daar niet thuis vind horen, en dat ik soort dingen al helemaal niet wil horen.

Laatst werd ik ook al lastig gevallen op facebook door iemand van een spelletje, dat ie in scheiding lag en dat zijn vrouw weg was gelopen met een andere vrouw omdat ze meer geld had en dat ie depressief was.
Hup geblockt, ik zit daar helemaal niet op te wachten.
Ik vind het ook zo vreemd want als ik deze behoeftes had om met andere mensen te chatten over uitgaan, hoge hakken of depressiviteit dan zoek ik wel een dergelijk chatprogramma op.
Lijkt mij heel logisch..toch?

Zo nu maar eens naar de bakker, pond gehakt scoren 😉

15 thoughts on “Zeer bijzonder

  1. 🙂 ik speel ook graag spelletjes en bij aanvang groet ik meestal vriendelijk, wens ze een fijne dag en veel succes met het spel 🙂 soms echter ontstaat er wel eens een leuk gesprek, gewoon normaal, een soort gesprek wat je bij de slager/bakker kunt hebben 🙂

    Like

  2. Suf he. Ik doe aan Wordfeud, en soms heb je er inderdaad een te pakken die denkt dat het een datingsite is. Terwijl ik een naam en profielfoto heb die volgens mij niet eens verraden dat ik van het vrouwelijke geslacht ben, laat staan wat er verder voor info uit op te maken valt?! Raar.

    Like

Geef een reactie

