Medicijnen

Sinds ik ben afgekeurd gebruik ik amper medicijnen. Af en toe als ik migraine heb maar verder eigenlijk niet. Ik heb voor de vreselijke onrust in mijn hoofd en lijf ritalin liggen. Ik ben er absoluut geen voorstander van maar ik weet dat het heel goed werkt.
Toen ik het pas had en de combi werken-gezin-ziek zijn had, was het een uitkomst. Maar uiteraard heeft het bijwerkingen.

Zo krijg ik bij lang gebruik hartkloppingen, dat is niet fijn want na een hartklopping krijg ik een opvlieger, en die heb ik heel erg weinig, dus daar zit ik niet op te wachten.
Maar ..het heeft ook hele goede kanten. Zo is mijn hoofd stil, ik hoor niet meer continu liedjes in mijn hoofd en de taakjes liggen gestructureerd in de laatjes in mijn hoofd.
Ik ben mij ook niet zo bewust van alle gesprekken om mij heen en kan ik gerichter dingen ondernemen.
En..ik ben veel minder moe.

Nu is december bij uitstek een onrustige maand, neem alle dingen die er verder in het leven spelen en een hele onrustige maatschappij ..voila de ingrediënten voor een zeer onrustig lijf en hoofd.
Ik merkte al tekenen, zo was ik erg druk in gezelschap, ging ver over mijn grenzen heen en kon onredelijk boos worden met een enorme pieken.
Mijn creatieve brein werkte op topsnelheid en ik hield eigenlijk allerlei balletjes in de lucht die ik beter kon laten vallen.

Gisteravond zat ik op de bank en werkte uit verveling een zak chocolaatjes naar binnen,niet ik mij verveelde..maar ik was zo onrustig dat ik niet wist waar ik er meer naar toe moest. Ik haakte als een gek, at tussendoor chocolaatjes en keek een vreselijke spannende serie. Maar nog was mijn brein en lijf verveeld..uren lag ik wakker met allerlei wilde ideeen in mijn hoofd om om 6 uur klaar wakker te zijn.

Afgelopen dacht ik! Ik ontbeet en slikte de ritalin. Ik ging op de bank zitten en na 3 kwartier had ik de oplossing voor een haakprobleem, moeiteloos rekende ik alles er om heen uit en was ik er zo klaar mee. Ik keek met de middelste een prachtige film waar ik alle rust voor had en nam aan het einde van de ochtend nummer 2.
De fitness was relaxt, behalve dat ik een prachtige rode kleur kreeg ;-). Ik ruimde een ergerniskastje op in 5 minuten en gooide een zak met rommel weg.
En ik typte dit blogje..en bedacht mij dat ondanks de slechte naam van het medicijn ik toch wel een heerlijke rustige dag had gehad en dat ik mijzelf dat toch vaker ga gunnen.

15 thoughts on “Medicijnen

  1. Je wil niet weten wat ik allemaal slik. Zelf weet ik het liever ook niet 😉 Ik slik hormonen want daar heb ik een groot te kort in en regelmatig een slaappil. Niet meer dan 2x per week anders helpen ze niet meer. Het is elke keer een strijd: vreet ik 'm wel of vreet ik 'm niet. Als ik 'm vannacht slik, kan ik 'm morgen niet slikken…
    Ik ben blij dat je oplossing binnen handbereik ligt!
    Liefs Kakel

    Like

  2. Tja, soms is het gewoon nodig. Ook oudste hier heeft moeite om zijn medicijnen te slikken. Maar doet hij dat niet, dan wordt de kans op een psychose erg groot… En dat willen we (weten we zeker na de nodige ervaring!!) geen van allen. En dus slikt hij het. Met tegenzin. Maar met in zijn achterhoofd dat de andere kant van de grens 1000 maal slechter is!
    Fijne dagen!!

    Like

Geef een reactie

