Sociaal leven

Regelmatig vraag ik aan Meneer Williams of hij het ook zo relaxt vindt, zo thuis op onze immens grote rode loungebank, met een lekkere serie, ik haak er dan ook nog eens bij en we kletsen over de dag en soms hangt er een kind bij.
Wij vinden het genieten, dat na een dag vol drukte van alles en wat, de rolluiken zakken en wij allemaal ook zakken 😉

Nu weet ik dat ik niet naar anderen moet kijken maar ik verbaas mij er regelmatig over dat er mensen zijn, die en werken, en naar de sportschool gaan elke dag of overige enorme sportprestaties neer zetten en dan ook ieder weekend uitgaan. Festivals, kroegen, feesten het lijkt wel alsof die mensen nooit rust nemen vanuit mijn ogen gezien.

Ik heb hele leuke vriendinnen, en die zie ik af en toe. Heel gezellig, of vrienden die we samen hebben. We gaan ook wel eens samen zwemmen of naar de bioscoop (wel zelden..vind het erg duur en ik zit altijd naast een vervelende prater of sniffer of popcorngraaier ;-).
Toen wij Williamsen nog een heel stuk jonger waren (ahum..oma spreekt) was een dag thuis, een verloren dag. Niet op de dansvloer gestaan..was bijna een doodzonde. Gedronken, gefeest, overal geweest. Eten in Amsterdam, zomaar even op een doordeweekse dag, hup in de trein en gaan.
Maar ik mis het niet, niet omdat mijn energielevel laag is maar gewoon omdat ik het niet mis.

Ik geniet van een koolmees in de tuin, ik weet ook het verschil tussen een vrouwtje en een mannetje, maar ik geniet ook van een lekker stuk fietsen of wandelen in de natuur.
Ons huis staat vol met leuke spullen,en ik hoef niet elke week de stad in om te kijken of er nog meer leuke spullen zijn. Dat weet ik, die zijn er, maar ik heb ze niet nodig.

Soms denk ik dat zal mijn leeftijd wel zijn , maar ik begreep dat ik zo niet mag denken. Volgend jaar word ik 50 en ik heb gehoord dat dat het nieuwe 40 is..zucht dacht ik gelijk ,daar gaan we weer. Mijn ziek zijn dan, zal dat meespelen? Uiteraard maar als ik niet ziek was geworden had ik nu nog gewerkt en volgens mij ook geen energie gehad voor al die feesten en dergelijke.
Meneer Williams vindt dat ik te veel pieker daarover, die vindt het heerlijk zo. Ik ben al blij zegt ie als jij je goed voelt, dat je de energie hebt om je dingen te doen.

Ga ik vandaag genieten van een zelfgebakken brood met eigengemaakte kippensoep en Schaep Ahoy met mijn mannen…;-)

22 thoughts on “Sociaal leven

  1. Het heeft niets met leeftijd of gezondheid te maken. Dertig jaar geleden had ik ook geen druk sociaal leven. Je maakt keuzes en bent tevreden met kleine dingen. Niks mis mee.

    Like

  2. Nu de kinderen er zijn hebben we vaak ook weinig zin om iets te ondernemen 's avonds. Overdag doen we wel veel. Met andere vrienden spreken we in het weekend af. Of we gaan ergens ontbijten 🙂
    Maar…we worden inderdaad ouder…..maar och saaier?
    We hebben wel kennissen die zich hiertegen verzetten. Veel sociaal leven hebben, maar dat is smaken verschillen.

    Like

  3. Ik had bijna ook mijn naam onder bovenstaand schrijfsel kunnen zetten. Ik hoef ook niet meer zo nodig en ik weet ook niet of het ligt aan mijn ziek zijn. Lekker wandelen in de natuur, genieten van de vogeltjes in de tuin, ik kan daar ook helemaal blij van worden.

    Like

  4. Als ik het kon, zou ik zeker weer veel gaan sporten. Dat mis ik nog steeds het meest. En leuke dingen met mijn favoriete mensen doen, natuurlijk!
    Maar verder zou ik mijn naam onder je blog hebben kunnen zetten. We gaan nog weleens de hort op maar we “moeten” niks meer. Misschien de leeftijd. Misschien een bewuste keuze. Kijk, als we anders zouden willen, zouden we toch ook anders doen?
    Liefs en een fijn weekend!

    Like

  5. Ik vond mezelf ook al een oma worden, maar het is zoooo veel lekkerder om met zijn twee voor de tv te hangen (leuke serie of film, er moet wel iets te zien zijn!) dan “uit” te gaan… Ook leuk, maar even rustig thuis is toch wel favoriet.

    Like

  6. Het is wel de leeftijd, en niet je ziekte……je hebt andere behoeftes…je hoeft niet meer zo nodig…je hoeft je niet meer te bewijzen…je hebt niets meer nodig…al die dingen spelen niet voordat je 50 bent…en erna ( ik ben er al ruim over) eeeeccchhht wel…je wordt veel rustiger, zelfs gemakkelijker……..beetje bij beetje…..maar daar is toch niets mis mee…

    Like

  7. jaja, zéker weten dat dit (het begin van) de oude dag is! dat heeft de evolutie zo geregeld, anders zijn we niet te hanteren tegen de tijd dat we naar het bejaardenoord moeten…

    Like

  8. Heerlijk leven zo jullie willen en gewoon lekker tevreden zijn .Hier weinig sociaal leven en we vinden het prima zo ,kunnen gaan en staan waar we willen en weinig of geen verplichtingen .Genieten jullie maar lekker !!
    Elisabeth

    Like

  9. Ik ben 65, werk nog 24 uur per week en ga 2 keer per week naar de sportschool! Mijn avonden zijn lekker rustig en tegen bedtijd ( 23.30 uur) hoor ik de dorpsjeugd voorbij fietsen om uit te gaan in ee stad …….Arme kinderen, zo vermoeiend!

    Like

  10. Ook lief en ik zaten gisteravond samen op de bank te kijken naar serie, dus je bent echt niet de enige. Door de week is het al druk genoeg met werk, kinderen en huishouden, dus graag een rustpuntje in het weekend. En volgens mij heeft het niks met leeftijd te maken, maar meer met hoe je in het leven staat. Of moet je weer van een bepaalde leeftijd zijn om tot dat besef te komen?

    Like

Geef een reactie

