De wereld achter instagram

Afgelopen zaterdag had ik een haaklunch in Deventer. Deze was georganiseerd door twee dames die ik heb leren kennen via instagram.
Toen ik begon aan instagram dacht ik eerst dat het een leuk fotobewerkingsprogramma was..maar al snel kwam ik er achter dat er een hele wereld achter zat.
Met volgers die heel leuk zijn en volgers die uiteraard niets te zoeken hebben op je account..zo ben ik dus een tijdje gevolgd door mijn ex en zijn zus. Heel bijzonder, want wat moeten die mensen toch met mijn leven!
Maar dit terzijde.

Zaterdagochtend had ik afgesproken met een mevrouw uit Hengelo om samen naar Deventer te rijden. De mevrouw kende ik ook via instagram dus het was best spannend.
Ze bleek een alleraardigste mevrouw, 20 jaar jonger dan ik, maar we hadden best veel overeenkomsten. Na een gezellige rit kwamen we aan in Deventer bij een oud landhuis wat omgebouwd is tot hotel restaurant.
In een prachtige oude kamer stonden twee grote tafels, een vol met haakspulen en aan de ander gingen we eten.

Het leuke vond ik dat er dames bij waren die zo blij waren om mij in het echt te ontmoeten. Ik werd omhelsd en gezoend want ze voelden alsof ze mij al jaren kenden. En normaliter gruw ik van dit soort dingen maar bij deze dames had ik hetzelfde.
Ik heb heb in jaren niet zoveel gelachen. Wat een heerlijk ongecompliceerde dames, er werd gekletst over wie we waren, en wat we maakten en het liep gewoon als een trein. Geen enge stille momenten, of nare gesprekken.

De lunch was prima, voordat ik het wist was het vier uur en reden we weer terug naar huis. Om samen in de auto nog vreselijk na te genieten en te lachen.
Toen is s avonds de foto”s terug zag, proefde ik de vrolijke ongecompliceerde sfeer weer en wie de foto ook zag,zei je staat zo te stralen. En dat klopt, ik ging zelfs met een foto helemaal vooraan staan.
Dat had ik tijden geleden echt niet gedaan!
Uiteraard komt er een nieuwe afspraak, want zoals iemand bij een foto neerzette, superhaakclub, klopt ook helemaal. En dat haken, is een gemeenschappelijke interesse maar er blijkt zoveel meer te zijn wat bindt!

14 thoughts on “De wereld achter instagram

  1. Gezellig! Hier in de buurt bezoek ik wel eens een breicafé, ook wel leuk. En in het verleden ben ik wel eens naar lunches geweest voor mensen met coeliakie. Dat was ook altijd een feest van herkenning. We kenden elkaar alleen van geschreven woord op fora. Best speciaal.

    Like

  2. Hartstikke goed van je dat je gegaan bent! En dat je goed in je energie zat 😉
    Het leest als een heerlijk uitje met gelijk gestemden. Wie wil dat nou niet?
    Snel een nieuwe datum prikken. Heb je weer iets om naar uit te kijken.
    Liefs Kakel

    Like

Geef een reactie

