Werkplek

Sinds ik thuis ben , zie ik mijn thuis als een werkplek. Daar organiseer ik alle afspraken, ik zorg voor het huishouden en mijn hoek in de bank is mijn “kantoor”. Daar bedenk ik mijn haakpatronen, leuke recepten, gezellige uitjes en kijk ik mijn series.
Mijn werkplek is natuurlijk een groot woord want ik heb uiteraard huisgenoten maar die mogen er ook gebruik van maken πŸ˜‰

Maar het liefst niet de hele dag, ik stel prijs op een paar uur rust op een dag. Complete rust, zonder ingevingen, wilde ideeen of storingen. En dan gedij ik het beste. Ik vind andere mensen heel aardig maar ik heb gewoon tijd nodig voor mijzelf.
Nu is dat best moeilijk hier in huis met een kind wat naar school gaat en een ander kind wat ook naar school gaat maar op andere tijden en Meneer Williams die wisselende uren werkt.

Nu loopt de vakantie op zijn einde voor Meneer Williams en ik merk dat dat goed is. Ik ga mij namelijk vreselijk ergeren aan de meest gewone dingen. Dat hij zo gezellig is, want wat Meneer Williams zijn sterke punt is voor mij, is daarbij ook mijn valkuil.
Meneer Williams loopt op vrije dagen over van de energie. Wil dan allemaal gezellige dingen doen. En op zekere hoogte vind ik dat leuk maar ik wil dan ook graag weer mijn rust terug.
Even geen enorme energieboosten over mij heen.

Gisteren ging hij de poort van onze tuin verbouwen. Heel nuttig, maar dat gaat met zoveel testoseron gepaard..alle wilde lawaai makende apparaten komen uit de kast. De poort naar de straat staat de hele middag open. De honden zijn onrustig en ik kan niet eens rustig in mijn kantoor zitten.Gisteravond tijdens het eten, kondigde hij vrolijk aan dat hij na het eten nog ff verder ging.
En toen dacht ik..nee..nu is het genoeg. Ik vind dat heel moeilijk maar ik wilde gewoon rust.

Vandaag heeft hij ook weer wilde plannen en ik heb mij bedacht dat het nog maar 2 dagen is en dan gaat ie weer aan de slag. Kan ik weer mopperen dat er allemaal karweitjes blijven liggen πŸ˜‰

13 thoughts on “Werkplek

  1. Och hemel ja wat herkenbaar! Hier had M. bedacht dat de tuin opnieuw ging worden betegeld en nog voor er nieuwe tegels waren besteld ging hij na het avondeten de bestaande tegels er al uit slopen.Wat was ik blij dat iedereen weer naar werk en school was deze week……
    Heerlijk dat er zoveel kan worden gedaan maar soms zeg ik ook : tot hier en niet verder.
    Of stop-stop-stop πŸ˜‰

    Like

  2. Haha, hoe herkenbaar. Blij als ze allemaal weer op school/werk zijn. Maar in de meivakantie is hier wel maar mooi de garage geverfd en ook de hal heeft een mooie nieuwe kleur. Lampen zijn opgehangen en de tuin is gedaan. Jaja, allemaal weer door die man van mij.

    Like

  3. Oh, iets (nogal) op mij van toepassing ook. Ik vind het gezellig Vlam om me heen te hebben, maar al die lange weekenden met Pasen en Pinksteren hoeven van mij nou ook weer niet πŸ˜‰

    Like

  4. Houd op, schei uit. Ik weet precies wat je bedoelt: mijn man is ook heel gezellig. Wil het liefst heel de dag dingen ondernemen, ergens naartoe… Ik loop al leeg als ik er aan denk. Tegelijkertijd kunnen we ze lachen met elkaar, we hebben dezelfde humor. Maar tijd voor mezelf is gewoon bittere noodzaak!
    Liefs kakel

    Like

  5. Ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik verlang soms ook zo naar een paar uurtjes alleen. Maar met vijf kinderen en het moderne schoolsysteem is het geloof ik 2 jaar geleden dat ik voor het laatst echt alleen thuis was.

    Hoe lief ik ze ook vind, soms moet je even op jezelf kunnen zijn.

    Huisvlijt

    Like

Geef een reactie

