Leeg nest

Ineens heb ik een weekend een heel leeg nest. De middelste is met haar nichtje naar Brussel naar het concert van one direction, en de jongste is op kamp met groep 8 naar Vlieland.
De hele week had ik 2 hieperdepieper kinderen die elkaar ook nog eens in de haren gingen zitten door de spanning.
Gisteravond kon ik ze wel weg kijken, ik viel uit en daarna was het even stil en rustig.

Vanmorgen waren ze weer allebei zo vrolijk en druk. Ik bracht met de oudste de jongste weg, een druk jongetje wat helemaal achterin de bus ging zitten. Vrolijk met zijn vriendjes in de weer en o zo veel zin in het kamp.
De middelste sprong bij haar oom en tante in de auto met een snelheid van het licht met ook zoveel zin in een weekend Brussel.

Een andere moeder, van 5 kinderen, had dit weekend er ook nog maar eentje thuis en die klaagde dat ze zich geamputeerd voelde. En dat begreep ik wel een beetje. Druk zorgend door de hele week en jaar en noem maar op ben je al die drukte die een gezin meebrengt ,gewend en het is gewoon voor je.
Ik mekker, roep dat als ik alleen ben met Meneer Williams het vast heerlijk zal zijn maar als het dan ineens zo is dan voelt het gek aan.

Gelukkig was de oudste er en zijn we samen op stap geweest, we hebben heerlijk gewinkeld en samen bij haar thuis genoten van de lunch maar toen dacht ik ineens. Ik wil naar huis, ik wil lekker genieten van de rust.
Van een opgeruimd huis wat langer opgeruimd blijft dan een uurtje 😉 en van de rust aan mijn hoofd.
Want hoe leuk ik het ook vind, moeder zijn en de spil van het gezin en noem maar op..wat heerlijk zeg dat ik gewoon mijn dingen kan doen zonder dat er iets gebeurd of moet of rekening mee gehouden moet worden.

Behalve met de boodschappenman die nog even langs komt en Meneer Williams ligt dit weekend blanco voor mij open. Ineens denk ik wat ga ik allemaal doen, ga ik nu even daar langs of ga ik dat doen of..
Ik typ een blog, ik wens jullie allemaal een fijn weekend en ga dan offline..met een haakwerkje, netflix en wat er nog meer op mijn pad komt 😉

8 thoughts on “Leeg nest

Geef een reactie

