Vloggen

Al een hele tijd kijk ik met een oog mee naar alle vlogs die de jongste bekijkt. Wat een mensen trekt deze ene vlogger toch aan en wat vertelt hij toch allemaal. Ik voelde mij ineens een oud hek en dacht typisch iets voor de jeugd.
Totdat..handwerksters ook gingen vloggen. Ineens luisterde en keek ik naar dames die van alles te vertellen hadden over hun breisels en haaksels. Ik zag ontwerpers de leukste vlogs maken en ik merkte dat ik het eigenlijk ontzettend leuk vond om hier naar te kijken.

Ik besprak dit met handwerkende vriendinnen en deze vroegen zich af of het niet wat voor mij was. Onzin dacht ik, wie zit daar nu op te wachten. Op mijn belevenissen met draad en naald of waar ik van houd, of..
Maar was bloggen niet eigenlijk hetzelfde? Je geeft jezelf ook bloot alleen vertel je het niet. En het is niet dat ik een therapeutische versie houd.
Ik kwek gewoon, eigenlijk iets wat ik heel goed kan 😉 Ik kan namelijk erg goed kwekken.

Na wat proefvlogjes, over en weer appen met de vriendinnen over hoe en wat, stelde ik gisteren de camera op en nam het eerste vlog op.
Tijdens het terug kijken keek de jongste mee, mama..je doet niet goed en je moet zo doen en je moet dat programma gebruiken en ..
Stom verbaasd keek ik de jongste aan, dat hij dit allemaal wist. Van die ene enorme populaire vlogger dus.’
Meneer Williams stelde nog wat verbeteringen voor, en toen nam ik het vlog op.

Na tig vloggen…want hoe snel maak je een “fout”..had ik uiteindelijk het definitieve vlog! Alleen het geluid he..daar mankeerde nog het een en ander aan. Maar geen nood, een vlog van een 14 jarige leidde ons door dit probleem heen.
En toen ging het vlog online..behalve over het geluid van de eerste versie vond iedereen het heel erg leuk.

Zo heb ik dus mijn eerste stappen gezet op het vlog gebeuren 😉 volgende week komt de tweede uit, in mijn hoofd ben ik al bezig met nieuwe onderwerpen want ik vond het altijd onzin dat voor 2 minuten reclame er soms maanden gewerkt moest worden. Inmiddels begrijp ik het 😉 Aan mijn 12 minuten vlog ging heel wat voorwerk aan vooraf!
Uiteraard is de belangrijkste vraag…wat trek ik volgende week aan 😉

30 thoughts on “Vloggen

  1. En hoe kunnen we je daar vinden?! Ben benieuwd!

    Zelf ben ik niet zo'n vlog-volger. Het duurt me vaak te lang…dan spoel ik door en mis ik de helft. Lezen kun je in je eigen tempo 🙂

    Like

  2. Soms bekijk ik een blog, maar vind persoonlijk lezen van een blog leuker. Alhoewel, bij handwerken is het wel makkelijk als je kunt zien hoe een steek oid gaat. Ik wil dus echt wel zien wat je vlogt 🙂
    En, *zucht* ja, wat gaat alles toch snel ……

    Like

  3. Ik moet zeggen dat ik niet het hele filmpje heb gekeken want ik moet zo weg en moet nog wat meer blogs volgen. Wel leuk om je een keer in het eggie te zien en wat heb jij een mooie uitstraling!

    Like

  4. Erg leuk. Wat praat jij vlot zo'n tijd vol. Ik zou na een paar minuten als stilvallen. 😉
    Hier de ballen verstand van vloggen, dus: hoe kan ik je elke wek vinden? Via een link hier of kun je vlogs ook volgen zoals je blogs volgt?

    Like

  5. Ooohhh wat leuk is dit, en wat Ie je er lief,gezellig en mooi uit…
    Ik moet me er even in verdiepen hoe ik je moet volgen, want dit wil ik wel blijven doen, gezellig praatje heb je gehouden…ennne ik wil graag meedoen met je give away, want ik houdt zo van die oude handwerkbladen, ze geven een hoop inspiratie…..ik kijk uit naar de volgende…..

    Like

Geef een reactie

