Dag herfstvakantie

Kon ik mij de afgelopen jaren eigenlijk nog alleen maar verheugen op vakanties, ben ik nu zo blij dat deze vakantie over is. Wat een bizarre, en ook zeer vermoeiende vakantie.
In eerste instantie was ik erg blij omdat er een week rust was op het schoolfront. De jongste kon even bijtanken, wij konden even overzicht krijgen over hoe en wat op school, de wekker hoefde niet gezet te worden, ach de gebruikelijke dingen.

De maandag stond in teken van een leuke lunch in Amersfoort met kliefje. Ik voelde mij energiek en stapte vrolijk de trein in. Een boek mee, en lekker genieten van het herfstlandschap. Niets bleek minder waar, binnen de kortste keren zat de trein stampvol en zat er tegenover mij de personeelsmanager van Meneer Williams met zijn stagiaire. De stagiaire, die eerst vrolijk mee kletste kreeg gaandeweg het gesprek een wit snoetje. Ze ging een luchtje scheppen op het balkon en kwam iedere keer weer witter terug. Een heuse paniekaanval ontwikkelde zich gaandeweg bij de arme mevrouw. Ze wilde naar buiten, ze kon niet meer en de meneer moest haar steeds meer geruststellen.
Tussen Apeldoorn en Deventer wilde ze toch echt er uit. De meneer en ik probeerde haar rustig te laten worden maar inmiddels had ze maar 1 doel en dat was uit de trein.
Een zucht van opluchting ging er door mij heen toen wij Apeldoorn binnen reden en daar kon ze naar buiten.

Gelukkig heb ik veel gelachen in Amersfoort en een mooie stadswandeling gemaakt, de lunch was gezellig en de terugreis in de stiltecoupé ging geruisloos.

Omdat de zwemvriendin dinsdag niet kon, besloot ik ook te spijbelen en er een lekkere hangdag van te maken. Niets was minder waar toen de telefoon ging en een goede vriend vertelde dat hij en zijn vriendin uit elkaar gingen. Hij kwam praten en voordat ik het wist was het alweer laat in de middag.
Ik beloofde mijzelf dat woensdag een herkansing zou zijn en ging eerst maar even een kopje thee drinken bij een vriendin.
Heel wijs van mij want de oudste dochter kwam in de middag omdat haar band voor de zoveelste keer lek was en haar wasmachine stuk.

Maar gelukkig , meneer Williams zou vanaf vrijdag drie dagen lekker vrij zijn en we hadden leuke dingen gepland. Donderdagmiddag kreeg ik een appje van Meneer Williams dat hij een aanrijding had gehad met de trein. Dit was de vreselijkste aanrijding die Meneer Williams ooit had gehad bij het spoor. In plaats van leuke dingen, liepen wij op onze tenen en probeerden wij Meneer Williams alles op de rij te laten krijgen.

Gisterochtend zijn Meneer Williams en ik een stukje wezen fietsen, even de stoffenmarkt bezocht en hij kwam weer een beetje bij.
Vandaag gaat iedereen weer aan het werk en naar school, ik trek mij terug in mijn werkkamer..en wee de gebeente als er iets gebeurd!
Ik ben ook niet thuis voor anderen, vandaag is het mevrouw Williams trekt zich terug dag!

14 thoughts on “Dag herfstvakantie

  1. Mijn hemel mevrouw Williams wat een week. Ik krijg er de zenuwen van. Ik hoop dat meneer W. alles kan verwerken en alles weer normaal wordt daar bij jullie,. veel sterkte en knuffel. Heb vandaag ook de neiging om een bord op de deur te hangen; waag t niet om mij te storen.

    Like

  2. Gelukkig heb je wel een paar geniet momentjes gehad in ''mijn'' mooie stad .Maar wat akelig voor je man om mee te maken en ik kan me voorstellen dat het tijd kost om dat een plek te geven .Veel sterkte gewenst.
    Elisabeth

    Like

  3. Ik zag het berichtje over 'springen' deze week kort voorbij komen en begreep meteen wat er was gebeurd. Afschuwelijk zeg, ik kan me er (gelukkig) niets bij voorstellen hoe het moet zijn om dat mee te moeten maken.

    Like

  4. Klopt, ik had een heel stuk geschreven maar het verhaal lag heel gecompliceerd dus verwijderd. Het lijkt mij ook vreselijk, vandaag is Meneer Williams weer begonnen met werken. Dat is ook altijd even een spannend moment

    Like

Geef een reactie

