De vakantie

Vorige week heb ik genoten van een heerlijke week vakantie in Friesland. Samen met de vriendin met wie ik alweer voor de derde keer op vakantie ging! En dat is best uniek hoor.
Samen hebben wij hier ook veel over gesproken omdat wederzijdse vriendinnen van ons ineens ook met ons op vakantie willen.
Niet met ons samen, maar met ons apart zeg maar 😉

En wij kwamen tot de conclusie dat wij dat eigenlijk helemaal niet zo leuk vonden om dat te gaan doen.
Niet omdat wij onze andere vriendinnen niet op prijs stellen of van ze houden, of..maar omdat niet iedereen geschikt is om mee op vakantie te gaan.
Sommige vriendinnen willen de hele dag praten..houden wij niet van.
Wij lezen, haken, kijken een serie, en doen ook apart dingen.
Zo mag ik graag vroeg op staan en dan gaan wandelen, heerlijk in de omgeving de boel af struinen. In dit geval, kijken naar het water, de bootjes en de mensen die ook vroeg op zijn.

Als ik terug kom, hoor ik de vriendin rommelen, zet ik een kop koffie voor haar en ga lekker zitten lezen en ontbijten. De vriendin mompelt een ochtendgroet en trekt zich terug met koffie en een sigaret op het buitenterras.
Ons ochtendritueel grapte we vorige week, maar dat is niet iedereen gegeven om elkaar ruimte te geven.

Het allerbelangrijkste is wel dat wij niet het gevoel hebben om voor elkaar te moeten zorgen. Dat wij elkaar gewoon vrij laten, we overleggen wat we gaan doen, wat we eten, wat we gaan bezoeken en dat is het. De rest van de dag verloopt gewoon zoals hij loopt zonder irritaties over en weer.
Dat geeft ruimte en vrijheid, ook de vrijheid om voor mij in te storten, na drie dagen alles te hebben gedaan ineens de woensdagmiddag zo moe te worden en zo beroerd van de vermoeidheid dat ik mij terug trok op de bank.
Voor het eerst zag iemand buiten mijn gezin wat de vermoeidheid met mij aanrichtte.

Meestal houd ik mij stoer, en zeg ik liever de afspraak af door iets anders te zeggen of te doen dan te laten zien hoe moe ik eigenlijk ben of hoeveel pijn ik heb. Dat geeft meestal een vertekend beeld naar de buitenwereld want zoals Meneer Williams vaak zegt, de mensen zien nooit hoe jij bent als jij kapot bent van alles.

De plannen voor volgend jaar zijn er ook al, de vriendin en ik denken aan over de landsgrenzen te gaan..zelfs het continent te verlaten. Heel spannend, maar goed Texel of Zeeland is ook een mooi alternatief 😉

15 thoughts on “De vakantie

  1. wow..dat is heerlijk zo iemand om mee op vakantie te gaan, de meesten zijn inderdaad niet geschikt 😦 Ik zou willen dat ik zo iemand had ( buiten mijn man dan ) …koester deze maar….en andersom ook natuurlijk.:)

    Like

  2. Bof jij even met zo'n vriendin! Want ik heb er ook over gedacht, met een vriendin op vakantie (en man op de kinderen laten passen!) maar ik weet niet of ik het zie zitten. Zou zo gauw niemand weten waar ik me écht een paar dagen lang mezelf bij kan zijn (met uitzondering van man en de familie die echt niet mee kan..)

    Like

Geef een reactie

