Nieuw levensjaar

Gisteren was ik jarig en ik werd 49. Iedereen plaagt mij al een tijdje dat ik over een jaar 50 word, maar ik zit daar totaal niet mee. Eigenlijk vind ik ouder worden best leuk.
Okay, het verval in het lijf zou minder mogen, veel minder zelfs maar mijn geestelijke gesteldheid waardeer ik elke dag steeds meer en meer.
Ik maak mij niet meer zo druk over alles, ik geniet meer van de dingen in deze wereld en vooral ben ik veel meer tevreden met wat ik heb.

Focussen op wat ik niet heb, heb ik jarenlang gedaan en bracht mij niets.Alleen maar onrust en ellende en tegenwoordig denk ik bij wat ik niet heb..vind ik het heel erg, kan ik er zonder en wat als ik het wel heb?
Vind ik het heel erg…9 van de 10 keer niet, kan ik er zonder..meestal heb ik er mijn hele leven zonder gedaan dus dan kunnen de jaren die komen vast ook wel 😉 en wat als ik het wel heb..dan ben ik er blij mee en omarm ik het gelijk (behalve als het negatief is..dan laat ik het aan mijn deur voorbij gaan 😉

Het klinkt een beetje alsof ik het ware levensgeluk heb gevonden maar dat is niet zo. Uiteraard maak ik mij zorgen om de wereld waarin wij leven en hoe mijn kinderen daarin groot moeten worden en hun draai moeten vinden.
Aan de andere kant..mijn jongste bracht vorige week een superrapport mee naar huis. Intensieve begeleiding vanuit hier, trajectklas op school, bijles van zijn zussen..en binnen 2 maanden zat onze kanjer weer op niveau.
Een persoonlijk compliment kreeg ik van de mentrix en na mijn gebruikelijke weg wapperen van het geweldige compliment accepteerde ik het maar.
Bleken mijn onderwijsvaardigheden toch nog niet zo weggezakt te zijn als ik dacht!

En nu een nieuw levensjaar..begonnen met leuke cadeautjes. Met een dagje Efteling, met heel veel nieuwe plannen. Zo ben ik enorm druk bezig met mijn vlog. Ik maak nu elke dag een kort vlog voor de advent maar heb erg veel leuke ideeën om het uit te bouwen.
Ik wil nog graag 10 kilo kwijt, en heb ik nog drukke schrijfplannen. Kortom, veel leuke plannen en ideeën. Dat houd een mens fit en krijgt ie energie van.

Mis ik mijn grote hondenvriend best nog wel,maar heb ik ook mijn draai gevonden met alleen mijn hondenvriendin. Ze wordt wel schandalig verwend merk ik de laatste tijd maar ik weet dat dat wel weer in balans komt. Ze krijgt nu alle knuffels, en speeltjes en hapjes voor 2. Vooral dat laatste heb ik stop gezet. Ze is een mooie dameshond en dat willen wij graag zou houden 😉

Wens ik u een energieke dag, veel plezier en mooi weer toe 😉

14 thoughts on “Nieuw levensjaar

  1. Van harte gefeliciteerd met je 49e verjaardag. Ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad. En 50 jaar doet inderdaad geen pijn. Ik ben het nu ruim 3 maanden. Heerlijk toch om dat te mogen worden. En die 10 kilo kun je misschien in het komende jaar gaan doen. Dan start je je 50e inderdaad fit en energiek. Veel succes en een fijn jaar gewenst.

    Like

  2. Nogmaals van harte gefeliciteerd! Ouder worden is een mooi iets, ik merk dat ik in de loop der jaren veel milder geworden ben en me vooral helemaal niet druk maak om wat een ander (van mij) vindt. Wens jou weer een mooi levensjaar!

    Like

  3. Allereerst natuurlijk nog van harte gefeliciteerd .En ja wat een heerlijk blog .Tja het lichamelijk verval haha ik ben nu 64 en ach ja zeg ik dan maar .We accepteren steeds meer halen onze schouders wat vaker op , maar er blijven dingen waar we voor zullen knokken .
    Lieve groet Elisabeth

    Like

Geef een reactie

