Jeugdheld

Op 15 jarige leeftijd werd ik ontzettend verliefd op een jongen die veel ouder was als ik, wel 5 hele jaren 😉 Maar mijn moeder en stiefvader waren er enorm op tegen.En als doorgewinterde ouder nu, weet ik dat hoe ze reageerden vanuit hun hart was, maar niet handig naar een 15 jarige puber.
Ik kreeg allemaal verboden op gelegd om deze jongen niet meer te zien. Uiteraard was ik slim genoeg om dit allemaal te omzeilen en zo nam deze jongen mij voor het eerst mee naar een café.
Een donker rokerig café waar ze Bowie muziek draaiden, waar hij heel mysterieus aan de bar zat te roken en ik hem helemaal verliefd zat aan te staren. Waar wij zoenden tot ik duizelig was. En ik wist dit blijft voor altijd zo 😉

Als ik dan thuis kwam en mijn moeder woedend was dat ik in een café was geweest (hoe wist ze dat toch ;-)kreeg ik huisarrest en zat ik zielig op mijn kamer naar muziek te luisteren. Dit lied staat voor die geweldige eerste grote liefde waar ik nu heel zoet aan kan terug denken maar toen uiteraard mijn leven beheerste.
En dit nummer van Bowie..als ik het hoor ben ik weer 15 en enorm verliefd zoals je dat als puber bent.

Dank je wel David Bowie, voor het altijd laten herleven van die gevoelens en rust in vrede.

8 thoughts on “Jeugdheld

  1. Ik werd vanmorgen wakker met het nieuws dat David Bowie was overleden. Vele leeftijdsgenoten zullen terugdenken aan hun jonge jaren. Wat een mooie zoete herinnering heb jij geschreven!

    Like

Geef een reactie

