Relaxed

Eigenlijk heb ik helemaal niets met zogenaamde surf dudes ;-). Ik vind zijn haar onverzorgd en als ik zijn relaxte houding zie dan denk ik gelijk, nou dat er vast zo eentje, als je daar wat aan vraagt dan zegt ie dat komt morgen wel of overmorgen.
Maar ik kijk nu elke dag naar zijn clip want ik ben ontzettend gegrepen door zijn tekst. Het raakt mij op een bepaalde manier enorm.

En als ik deze beelden zie, dan denk ik..wat heerlijk relaxed. Wat zou dat eigenlijk fijn zijn, je niet druk maken om de dingen. Gewoon een beetje aan het strand hangen, surfen, liedjes schrijven en dansen. Uiteraard weet ik echt wel dat er aan het einde van de dag eten op tafel moet komen, en dat er rekeningen moeten worden betaald en..zo ken ik nog heel veel westerse dingen die als eerste op komen in mijn geconditioneerde hoofd.

Maar als ik deze beelden zie, en ik heb mij inmiddels een beetje verdiept in de man, weet ik dat hij zich inzet voor de Aboriginals, en voor het behoud van de natuur. Dat soort dingen waardeer ik enorm in iemand. En dat zijn uiterlijk niet op nummer 1 staat, dat kan ik de man dan ook wel weer vergeven ;-). Alhoewel de een dat weer makkelijker kan dan de ander;-)

Wat ik denk is dat de tekst en de clip en de man iets vertegenwoordigen waar ik ontzettend naar verlang. Naar rust in de samenleving, naar saamhorigheid, naar minder drukte , minder streberig zijn en gelukkiger zijn met wat je hebt.
Ook accepteren wie je bent en hoe je bent, ik heb namelijk het gevoel dat hier in westen heel veel mensen de weg kwijt zijn en als een dolle stier door deze wereld rennen.
Alles roepend, schreeuwend en niet eens meer in staat naar zichzelf of naar anderen te kunnen luisteren.

Dus als u op een dag dit blog leeg vindt, dan ben ik naar Australië, laat ik mijn haar groeien en bleken en ga dansen (dat laatste ..goed dat zal nog een puntje worden) en ga surfen.
Dat zal niet zo”n vaart lopen denk ik, maar wat meer rust in deze samenleving zou toch wel heel fijn zijn.

9 thoughts on “Relaxed

  1. Mijn eerste gedachte is meestal: hij zal wel flink hebben zitten blowen. Oók geen al te florissante opvatting 😉 Mooi dat hij zich inzet voor de Aboriginals. Zo waardeer ik het ook enorm dat Doutzen Kroes nooit bont zal dragen. Dergelijke mensen staan tenminste ergens voor!
    Lieve groet

    Like

Geef een reactie

