Dynamiek

Gisterenmiddag volgde ik mijn eerste les voor costumière. Ik waaide op de fiets naar een geweldig mooi huis in een buitenwijk van onze stad en ik parkeerde mijn stalen ros. Op dat moment stapte er een jongeman uit een auto met zijn tas volgeladen met teken en naaispullen en mijn hart maakte een sprongetje.
Een man in de groep, ik wist dat het nu al leuk werd.
De beleefde jongeman hield deuren voor mij open en begon binnen een vrolijk praatje.
Al gauw kwamen de anderen, allemaal dames en de les begon.

Het was een heerlijke ontspannen les, de juf is een hele relaxte dame die al snel merkte dat ik het beste functioneerde met goede gerichte opdrachten. De jongeman bracht een dynamiek in de groep die de groep ontspannen maakte. Een vrolijk grapje, lekker kletsen, iets wat gebeurd als er een haan (haantje) in een groep zit.

Als 15 jarige ging ik ook naar naailes. Ik kon al kleding maken op een zeer oude naaimachine en wilde meer. De vrouw van een collega van mijn stiefvader was net begonnen met haar atelier, en zo fietste ik elke woensdagavond naar naailes.
Ik zat op naailes met een jongen die iets ouder was als ik en een meisje van 20. Als ik aan die naailessen terug denk, dan ben ik even zo gelukkig. Het was echt een hoogtepunt van de week. We hadden zoveel lol..onze juf stond wel eens met de handen in het haar omdat wij qua humor en niveau elkaars gelijken waren.
We werden echt een hele hechte club. Ik pikte de jongen halverwege op en dan fietste hij op mijn fiets en zat ik achterop met alle tassen.
Het was echt een vreselijke leuke tijd.

Nadien heb ik vele naailessen geprobeerd maar overal kwam ik in vrouwenclupjes terecht met veel zeurverhalen en daar had ik geen zin in.
Gistermiddag toen ik na de les nog een tijdje met de jongeman had gekletst en was ik helemaal blij. Wat ontzettend gezellig zeg en uiteraard leerzaam 😉
En toen zei de juf ook nog eens dat ik er talent voor had, mijn dag kon en kan niet meer stuk!

16 thoughts on “Dynamiek

Geef een reactie

